neděle 27. září 2015

Srovnání tenkrát a dnes.

Neříkám, že se nemá nic změnit. Už vůbec, že mi vyhovuje ten "bordel", jak tuto dobu, někdo označuje. A rozhodně mě štvou provokace, když mě a i další, kteří mají stejný názor jako já, nazývají zloději, podplacenými agenty pravice a bohatých (samozřejmě nepoctivě bohatých), a podporovateli korupce, zlodějen, podvodů, které tu vedou některé skupiny i jednotlivci. A to jen proto, že nechci s těmi nespokojenci vzít hole a vypráskat ty bohaté, úspěšné, politiky (samozřejmě jen ty pravicové), a opět dopomoci dělnicko-rolnicko-intelektuální (samozřejmě levicově zaměřené intelektuální) pěsti uchopit moc v zemi.

Ale zase já se nyní cítím na tom lépe, než tenkrát. Nedívám se na svět tak, že když na něco nemám, tak je mi demokracie na nic. Ale tak, že kdybych na to měl, tak si to mohu dovolit. Já si nemohu dovolit dovolenou, a u moře už vůbec ne, ale vím, že kdybych na to měl, tak mohu jet, kam chci. A já na dovolenou a u moře už vůbec ne, neměl ani za komoušů. A i kdybych měl, tak by mě nepustili, kam bych chtěl. Nemohu si vyskakovat. Mám své platby, které mi sežerou skoro celý plat. A to beru 10x tolik, co za komoušů. Ani za komunistů jsem si nemohl vyskakovat. Nejen dovolená, ale ani auto, do restaurace jen občas, kolikrát jsem měl jen suchou topinku k večeři. A stejně tak, jako dnes, i tenkrát jsem neměl na hotel, na lepší restauraci, na některé potraviny a spotřební zboží.

A to jsem bral lehce pod průměrnou mzdou (tenkrát 2500 kč), tak že, jsem nepatřil mezi ty 2/3, který brali tak 1200-1600 kč, ale jako dnes, mezi tu 1/3 lidí, co se měli lépe. I dnes průměrný plat a více bere jen 1/3 lidí, 2/3 berou mnohem méně. Jinak, když si přepočítáte plat a ceny, tenkrát a dnes, tak dnes jsou potraviny a oblečení, doprava a benzín a nafta, levnější než za komunistů. Bydlení je tedy dražší než za komunistů.

A nikdo mi nebude říkat, že nebylo za komunistů bezdomovců a žebráků a nezaměstnaných. Sám jsem je potkával. Jistě, když kolem jeli policajti (tenkrát veřejná bezpečnost) tak se schovali. A znám případy, kdy bydleli po odstavených vagonech, v zahradních chatkách u příbuzných nebo známých. A nikdo mě nebude říkat, že za komunistů se nekorumpovalo, nekradlo, lidi se měli rádi, nebyla kriminalita…. A proč asi měli policajty a soudy? Že by jen jako trafiky pro vysloužilé soudruhy? Tenkrát i dnes, a bohužel i v budoucnu, byla, je a bude, korupce a kriminalita. A za komoušů byla korupce mnohem rozšířenější. Museli jsme korumpovat všichni a všechny. Ať šlo o stavební povolení, bytovou úpravu, sehnání vybavení bytu/domu, školu, lepší léčení, ale co je horší, korumpovali jsme i prodavače kvůli ovoci, drogerii, apod.

A vlastně, vezmu to popořádku. Proč padl komunismus, a zvítězila demokracie:
1) Svobodné volby! Heslo revoluce: (splněno). VOLBY, tak tady není o čem dál diskutovat, dříve nebyly: 1:0 pro demokracii.
2) Svoboda projevu, shromažďování, názorů, víry, tisku: zrušení cenzury! Heslo revoluce (splněno). Kdyby nebyla svoboda slova, projevu, shromažďování a byla cenzura, tak se nikdo o nějaké špatnosti režimu a nespokojenosti lidí nedozví, a nikdo by se nikdy, nikde, v tisku, v médiích ani na internetu: 2:0 pro demokracii.
3) Svoboda pohybu a cestování! Heslo revoluce (splněno). Někdo řekne, že stejně nemá na cestování. Ale když přestane závidět těm, co mají, tak musí uznat, že kdyby měl, tak za komoušů má smůlu, dnes by měl štěstí, že na to má a může, kam chce: 3:0 pro demokracii.
4) Dodržování lidských práv (splněno). Tady dobře, tady bychom se mohli hádat, tak tady nechám plichtu. 4:1 pro demokracii. Ale je to nespravedlivé. Protože dnes je to o lidech, a jde to zvrátit a napravit, tenkrát to bylo státní a stranické rozhodnutí, absolutně nezvratitelné. Proto bych měl dát 4:0, ale trochu si šplhnu u zastánců komunistické totality.
5) Povolení opozice, nešpehovat nepohodlné režimu! Heslo revoluce (splněno). Tady je snad také jasno. Za komunistů by nemohli vzniknout žádné skupiny, strany, sdružení, výzvy a další, pokud by jim to komunisté nedovolili. A kdyby něco proti nim měli, tak to hned rozpustí, organizátoři dostanou dlouhé kriminály. A o tom, že to bylo rozpuštěno a organizátoři zavřený, by se také nikdo nedozvěděl. A když, tak by z nich udělali pomalu teroristickou organizaci, kterou platili Američani a mezinárodní imperialismus, aby svrhli režim. A, samozřejmě: doživotní perzekuce, pronásledování stb, zákazy a neustálé hrození kriminálem. Dnes maximálně rozpuštění setkání a demonstrace a to jen tehdy, kdyby byla nepovolená (což na rozdíl od komoušů, jsou skoro všechny, tenkrát nepovolili žádnou), kdyby se to zvrtlo v násilí a vandalismus, kdyby účastníci propagovali zakázané symboly (bohužel se to zatím týká jen nacismu a fašismu, i když i komunismus jako zakázaný, tak komouši a jejich příznivci stále můžou používat rudých hvězd, srpu a kladiva, vydávat své manifesty apod.) A nejradikálnější příznivci jsou předvedeni k výslechu. Ale určitě nedostanou mnohaleté tresty, s doživotním pronásledováním a perzekucí jejich rodin. Tady by jen pravověrný komunisty, nacista, fašista, rasista nedal jednoznačně bod demokracii: 5:1 pro demokracii. (podle mě ale 5:0)
6) Svobodné podnikání! Heslo revoluce (splněno). U podnikání bych řekl, že nemáme o čem diskutovat. Protože za komoušů nebilo. 6:1 pro demokracii. (podle mě ale 6:0) I přes to, že mi můžete namítnout, že někdo podniká bez překážek, jiný má problémy. Ale nejsou to stále problémy řízené státem a stranou, ale za vším je člověk.
7) Dostatek, fungující služby a infrastruktura a dostupnost toho všeho. Pravda, tu 7 jsem jen doplnil to, co lidi štvalo celá léta komunismu. To bylo tak běžné, že by se na náměstí už rovnou mohlo vykřikovat: my chceme hajzlpapír, my chceme vložky… tak že to nebylo heslo revoluce, ale každý to chtěl (splněno). No a na ten 7 bod. Tam bych dal po bodu proto, že bychom se mohli hádat, že dnes je vše, ale každý na to nemá (jako kdyby za komoušů měl) 7:2 pro demokracii. (podle mě 7:0)

Tak milý revolucionáři, až lidi opět přijdou, o jen jediný popsaný bod, tak se vám teprve ta revoluce podaří. Dříve ne. Za komunistů tu chybělo všech 7 bodů, proto, když je přestal ochraňovat sovětský svaz s tanky, tak to spadlo, jako domeček z karet, během pár dní. Jak vidíte, tak já jsem spokojen. Já se mám dnes lépe než tenkrát. I když si nemohu vyskakovat. A může si, kdo chce, co chce říkat, ale já tu nevidím ty zubožené bezdomovce, kteří umírají na nemoci a z hladu. Tak o jaké hrozné době se sakra mluví? A věřte, že nebýt médií, tak nevíte ani o těch, kteří se mají špatně. Já vím, že jsou, byli i za komunistů. Ale protože se o tom nemluvilo a nepsalo (nesmělo), tak jste se museli s nimi osobně setkat, abyste věděli.

Ale určitě není vše dobře. Ale kradlo a korumpovalo se i za komoušů. Určitě musí nastat změny. A určitě je dobře, že se lidi o to zajímají. Ale měli by se zajímat o skutečné problémy, ne jen nadávat a vše co se povedlo, zničit. To není o nápravě, změně k lepšímu, ale o prachsprosté závisti: oni mají a já ne.

Žádné komentáře:

Okomentovat