neděle 13. září 2015

Kondolence

Upřimnou soustrast. Václav Havel byl rozporuplná osobnost. Ze začátku byl milován 90% lidí (těch 10%, kterými byl nenáviděn, byli komunisti). Bohužel ale časem udělal spoustu rozporuplných chyb (nezakázal komunisty, dokonce se nimi obklopil, zavedl rasismus na ruby, dal větší práva zločincům nad oběťmi), i to byl důkaz, proč jsem ho přestal mít rád, jako přibližně polovina národa. Ale ať byl, jaký byl, byl to člověk, který neztichl před komunistickou mašinerií, neemigroval i když ho stb tlačila. Přes všechny nedostatky, to byl ale člověk. A určitě si nezaslouží takové projevy nenávisti, jaké v debatách předvádí jeho oponenti. Lidi, přeci nemůžete tak nenávidět, aby jste to museli v době smrti a zvláště, v době před vánocemi, takto ventilovat. Kdo měl Václava Havla rád, ať tu napíše kondolenci, zapálí svíčku a vzpomíná. Kdo Václava Havla neměl rád, ať přejde tuto zprávu o jeho skonu, a ve slušnosti jí přejde. Děkuji za pochopení.

Nejdříve jsem Václava Havla "žral". Pak ale začal dělat spoustu nesmyslných chyb, které jeho příznivci dodnes označují za "humanitu" a Havla za "humanistu". Pro mě to ale mělo za následek, že jsem ho přestal mít rád, a začal jsem ho mít hodně nerad (abych nepoužil rovnou: nesnášet). Ale nikdy, za žádných okolností, v žádném případě, střízlivém i podnapilém, bych se nechoval tak, jak se chovají někteří debatující k úmrtí Václava Havla. Češi, styďte se. To nesvědčí o vyspělosti národa, ale o zaostalosti. To oponenti Havla, nezastaví ani předvánoční čas, když už jim slušnost chybí? Opět se stydím za to, že jsem Čech.

Nebyl dokonalí, měl mnohé chyby, neměl politické myšlení. Ale pravda, byl to člověk odvážný, protože já a dalších 15 mil. lidí si s komunisty netrouflo "bojovat". A i když se mu mnohé nepovedlo,a mnohé i pokazil, tak jako ikona posloužil naší zemi se v zahraničí prosadit. I proto by jsme měli s úctou na něj vzpomenout.

Žádné komentáře:

Okomentovat