neděle 5. května 2024

Kdo si myslí něco jiného, zapomeňte na mě.

Přátelé, hlásím další vlnu opouštění (zní to lépe než vyhazovů) mých přátel. Situace (další omezení fb) mě k tomu nutí. A samozřejmě nejen to. Fakt nemám náladu číst nějaké názory z pochybných zdrojů, kterým někteří věří. Nejde o blok, ale prostě jako v reálném světě: nebudu si sedat na pivko nebo k táboráku s někým, s kým si nerozumím. Tedy, když se potkáme tak se pozdravíme, ale nesedneme si na pokec. Chápete. Prostě chci mít klid. A někteří mě mohou pomoct a odebrat si mě sami. Stačí když si přečtou můj dotazník. A pokud to nemáte tak stejně, tak se rozloučíme a popřejene si vše nejlepší do života a hodně štěstí. Hlavně si už nebudeme navzájem "ubližovat". Děkuji za pochopení.

1 Patříme pevně na západ, do EU a NATO, rozhodně né k russácku a čínssku. Sametová revoluce byla to nejlepší co nás potkalo a splnila to, proč byla. Přinesla svobodu.
2 Ukrajina, Izrael, Tchajwan, jsou demokratický státy, mají právo na svou existenci, mají právo na obranu a je naše povinnost jim všemožně pomoci proti jejich nepřátelům. (V případě Tchajwanu pokud se tak rozhodnou vyhlásit svůj stát, kterým defakto jsou, jinak by už dávno dopadli jako Hongkong, jen to ještě nikdo oficiálně nevyhlásil)
3 Russácko, čínssko, Írán, KLDR, “palestinci” a jejich podporovatelé, jsou pro nás nepřátelé, zločinci, musí být vojensky, ekonomicky a politicky odsouzeni, izolováni a poraženi. Putin musí pikat za válečné zločiny.
4 Tato vláda možná není ideální, ale rozhodně je to momentálně to nejlepší co můžeme mít, a momentálně jakákoliv jiná varianta je tisíckrát horší než tato vláda. Nemáme na výběr mezi pěti koalicí a ostatní politickou scénou.
5 Havel byl a Pavel je, nejlepší prezidenti v novodobé historii Česka. Zeman a Klaus byli zatím nejhorší prezidenti v novodobé historii Česka. Zeman a Klaus jsou kolaboranti.
6 Babiš a jeho naofert, tomio a jeho spd, konečná šlachta rajchl a další i s jejich stranami a hnutími, jsou vážným nebezpečím pro naší zemi. To samé Zeman a Klaus.
7 Demokracie je to nejlepší co máme, máme se lépe než za komunistů, máme se nejlépe v naší historii, máme se tak dobře i díky členství v EU.
8 Kdo skutečně porazil Hitlera, byli výrobní základny USA+Britská statečnost+russácká zima+russácké oběti+velikost rusácka+ zaostalost infrastruktury russácka+vyčerpání Německa a špatná logistika (v důsledku velikosti russácka). Ne vojenské umění russácka.
9 A russáci (SSSR) nás neosvobodili ale dobyli a následně z nás udělali svůj protektorát, zvláště po okupaci v srpnu 68.
10 komunisté jsou stejní zločinci jako fašisti, nacisti, rasisti, xenofobové, islamisté, a měli by se zakázat a jednat s nimi stejně jako s těmi ostatními. A komunismus, stejně jako nacismus a fašismus, jsou zločinecké ideologie a zločinné režimy.
Na všech 10 bodů je jediná správná odpověď: ANO. Kdo má výhrady k jednomu a více bodů tak se rozloučíme. A neplatí ani odpovědi nevím, možná, ale….
(Dodatek na který nemusíte odpovídat ale budete mít bod k dobru a zařadím vás mezi nejlepší přátelé 👍😉): Okamžitě přijmout euro, rovnoprávnost LBGT komunity, přijmout istanbulskou úmluvu, souhlas s green dealem, větší integrace do EU = společná měna, daně, armáda, zahraniční politika a zahraniční obchod. A aby jedinou překážkou byla neznalost cizích jazyků.

Konečně vysvětlení co se vlastně na hradě stalo.👍😉

Článek
Šťastné slovo
Pravidelná sobotní glosa Jindřicha Šídla o věcech, které hýbou politikou a společností a kterých jste si třeba nevšimli, nebo nechtěli všimnout.

Není pravda, že se delegace ANO zúčastnila 28. března na Pražském hradě jednání o tzv. důchodové reformě, kterou vůbec nepotřebujeme.

Ve skutečnosti v tento den dopoledne vyrazila skupina poslanců ANO ve složení Schillerová, Havlíček a Juchelka na procházku na Pražský hrad. Při průchodu druhým nádvořím na ně z okna Kanceláře prezidenta republiky začal volat neznámý, viditelně zmatený vousatý muž: „Aleno, Karle, Aleši! To jsem rád, že vás vidím. Nemohli byste mi prosím s něčím poradit?“

Místopředsedkyně Schillerová posléze v muži poznala prezidenta republiky Petra Pavla. Vzhledem k tomu, že se nesluší odmítnout pozvání prezidenta, souhlasila delegace ANO s krátkou zdvořilostní návštěvou. Zástupci ANO byli uvedeni do tmavé místnosti, kde se nesvítilo, neboť i na Kancelář prezidenta republiky dopadly vysoké ceny energií způsobené nečinností neschopné prolhané vlády pětikoaličního slepence. V místnosti hrál navíc po celou dobu setkání velmi nahlas jukebox vojenské pochody. (Pro úplnost uvádíme, že si A. Schillerová objednala kávu s mlékem, K. Havlíček čaj a A. Juchelka jako obvykle nedostal nic.)

Vzhledem k téměř nulové viditelnosti a zcela nevyhovujícím akustickým podmínkám bylo nemožné identifikovat ostatní účastníky jednání i téma. V jednu chvíli zaslechla místopředsedkyně Schillerová útržek hovoru a na dotaz místopředsedy Havlíčka, co bylo přesně řečeno, nahlas doslova zopakovala výrok, který zachytila: „Souhlasíme se zvýšením hranice pro odchod do důchodu.“ Následně oba vyjádřili svůj nesouhlas viditelným vrtěním hlavou (Juchelka po chvíli také) a po odchodu z Pražského hradu pak podobnou myšlenku odsoudili slovy „fuj, hanba, to nikdy nedopustíme a ještě že tam nebyl šéf“.

K velkému překvapení všech zúčastněných poslala Kancelář prezidenta republiky následně údajný zápis z údajného jednání, na které si nikdo ze zúčastněných poslanců hnutí ANO nepamatuje.

Jsme přesvědčeni, že žádné podobné jednání nemohlo proběhnout, což paradoxně dokazuje i údajný zápis, v němž jsou uvedeny principy, jimiž se jednání mělo řídit:

„1) Dobrá vůle – všichni aktéři jdou do diskuze s tím, že mají skutečný zájem o dialog s protistranou.

2) Argumentace na základě dat a analýz – všichni aktéři jsou připraveni podepřít svá tvrzení a argumenty daty a analýzami.

3) Soustředíme se na budoucnost – nebudeme se utápět v tom, co kdo kdy udělal či neudělal, řekl či neřekl.“

Hnutí ANO zdůrazňuje, že tyto principy jsou zcela neslučitelné s jeho zásadami, etikou a způsobem politiky a že by nikdy na jednání vedené podle těchto bodů nepřistoupilo.

Místopředsedkyně Schillerová by k výše řečenému chtěla ještě doplnit vysvětlení svého údajného výroku z roku 2019, kdy měla prohlásit: „Zpráva ministerstva práce o stavu důchodového systému mluví o zvýšení důchodového věku u čtyřicátníků a mladších. I toto jednoduché opatření by mělo zásadní pozitivní vliv na udržitelnost systému.“

Místopředsedkyně Schillerová nepopírá, že tento výrok pronesla, je třeba ale doplnit další fakta.

Za prvé, Alena Schillerová zastávala v roce 2019 funkci ministryně financí, kterou dnes již nezastává.

Za druhé, protože Alena Schillerová momentálně nezastává funkci ministryně financí, ale předsedkyně nejsilnějšího opozičního klubu, je jejím plným právem říkat úplně cokoliv, protože za to stejně nenese žádnou odpovědnost.

Hnutí ANO konstatuje, že za těchto okolností pro něj nemá další jednání o strategických otázkách vývoje České republiky žádný smysl, a to ani za přítomnosti prezidenta republiky.

Hnutí ANO je připraveno převzít po příštích volbách vládní zodpovědnost a již nyní vyzývá ke konstruktivní spolupráci všechny politické síly v zemi.


pátek 3. května 2024

Oběť nebo ne?

Chápu že to nepište kvůli posměchu postižené, ale kvůli příkladu co se děje a na co si musíme dát pozor. Ale nikdy nepochopím podobně podvedené, ani je nebudu litovat. 
Kdyby spolu chodili, nebo ještě lépe žili, tak dobře. Zamilovaná osoba nechce vidět že chodí nebo žije s podvodníkem. Jó, nechce vidět ne že nevidí. Vidí, ale láska je slepá a podvedená osoba chce věřit, že se dotyčný změní. 
Samozřejmě že nezmění. No a v tomto případě podobné podvody chápu, oběť lituji a podvodníka/podvodníci bych za to "pověsil do průvanu" jak se říká. Ale příklad o kterém píšete? Jako fakt jsou podvedení tak blbí?🤦 
Když si s někým jen píšu (slyšel jsem i o případu že si volali), tak ve mě může vzniknout nějaká láska. Sám jsem si na inzerát nějakou dobu jen psal nebo volal. Ale nikdy bych nikomu neposlal peníze pokud by to byl takovýto vztah na dálku. 
Zkusil bych mu (v mém případě jí) pomoci radou, sehnal nějakou pomoc, nebo mu sehnal kontakt na pomoc. Podle mě podobní lidi jako v článku nejsou oběti, pokud nejsou mentálně postižení. 
To už bysme za oběti mohli považovat obchodníky na burze s komoditami nebo akciemi. Některým to nevyjde i když mají očekávání, ale přijdou o všechno. Myslím že je nikdo nebude litovat, a policie by se jim vysmála, kdyby chtěli na burzu podat trestní oznámení. 
Proto nemohu soucítit s hlupáky, kteří investovali jmění na nějaký sen, který jim nevyšel, a potom otravují policii a soudy a jejich hloupost stojí peníze nás všechny. 
https://www.facebook.com/share/p/FZq9yrWwXxhV46sf/

Tato vláda není dokonalá, ale je to to nejlepší co momentálně máme.

Vládní politici už začínají chápat že se musí se svými úspěchy chválit. Všude , ve všech médií, nahlas. A doufám že si voliči řeknou, že: není jiná alternativa než volit vládní strany. A stále tvrdím, že jestli nejsme spokojení s prací s touto vládou, tak jim promícháme zastoupení v parlamentu a tím ve vládě. 
Prostě si projdeme co která strana slibuje, a co který ministr udělal, a podle toho je budeme volit, a v případě Spolu i kroužkovat. Je to jednoduché a méně nebezpečné, než experimentovat s volbou nevládních stran a nebo nejít k volbám vůbec. 
A můžeme to udělat i tak, že si u všech dáme pro a proti, a pro přesnější obrázek si můžeme určit pro nás hlavní body, které upřednostníme a dáme jim třeba tři čárky. A potom uděláme součet a máme jasno koho volit a koho né. Pro mě jsou hlavní: užší vazby na EU a NATO, přijetí eura, orientace na západ, obrana demokracie. 
Tou obranou myslím boj s dezinformacemi, hybridní válkou vedenou russáckem a čínsskem, populismem a extremismem. Užší vazby na západ, EU a NATO jsou jasné. Přijetí eura nám zjednoduší život a budeme mít světovou měnu, což koruna nebyla, není a nebude. Plus důchodová reforma, zodpovědný rozpočet a digitalizace.
Mým hlavním požadavkům odpovídá politika Starostů, Topky a Pirátů. A vlastně i ODS a Lidovců, jinak by nevydrželi v jedné vládě. Ale u ODS a Lidovců mě vadí odmítání západních norem= Istanbulská úmluva a rovnoprávnost LBGT komunity, a u ODS navíc odmítání eura. 
Tak že, pokud bude mít většinu Topka, Starostové a Piráti, budeme mít navíc euro, digitalizaci, rovnost LBGT komunity, istanbulskou úmluvu a užší vazby k EU. Pokud bude mít většinu ODS a Lidovci, nebudeme mít euro, LBGT komunita budou stále druhořadí občané, nebude ani istanbulská úmluva, a stále budeme remcat na EU. 
U mě má hlas Topka, Starostové a Piráti.

středa 1. května 2024

20 let v EU je to nejlepší co nás mohlo potkat

Jsem rád že jsme v EU. EU nám víc dala než vzala. A to nejen v penězích (o bilión eur víc než jsme jim dali). Ale díky EU můžeme žít, pracovat , učit se a podnikat po celé EU jako doma v Česku. A né, vše se smlouvama nedá zařídit, jak tvrdí odpůrci EU. Ani evropské země mimo EU nemohou vše a hlavně, pokud budou chtít na trh EU, musí se stejně podřídit podmínkám EU, né naopak. A to nemluvím o mimoevropských zemí. 
Každopádně v rámci EU jsme silnější než mimo EU. Proč myslíte že nás největší nepřátele chtějí rozložit a rozdělit? Proč myslíte že russácku, čínsku a Trumpovi tak strašně vadila a vadí společná a silná EU? Oni vědí že se společně můžeme lépe bránit různým nebezpečím. A jen slepej a hluchej nemůže vidět, že po vstupu do EU jsme se stali bohatšími. A že na tom nejsme ještě lépe, není kvůli EU ale kvůli naší vlastní politice.
Výhody rozhodně převažují nad nevýhodami. Ruku na srdce, jedinou nevýhodou která by se dala unii zazlívat, je "údajná zbytečná administrativa= byrokracie". Lidi si neuvědomují že na té "zbytečné birokracii" se podílí i Česko se svou vládou a svými poslanci. EU jsme my né někdo cizí. A to nemluvím že jde kolikrát o dezinformace, které neumí nikdo vyvrátit a myslím že ani nechce, jak to vidíme u babiše a jeho ano. 
Výhody jsou rozhodně daleko převyšující i tu birokracii. Můžeme se pohybovat po celé EU bez jakéhokoliv omezení. Můžeme pracovat, bydlet, učit se, podnikat po celé EU. Můžeme používat veškeré služby a zdravotní péči po celé EU. Díky EU jsme doma po celé EU. To by nám mimo EU nikdo nezajistil. Ani sebe nejdokonalejší bilaterální smlouva, protože jakýkoliv stát EU, se musí řídit podmínkami EU. 
A co si zřejmě odpůrci neuvědomují je to, že díky členství v EU, můžeme sami ovlivňovat jaká bude EU. Být mimo EU, nám tuto možnost nedává. Jen bysme stáli za dveřmi a čekali co EU zavede nebo zruší. A potom nám to jen oznámí a my se budeme muset tomu bez keců podřídit. Tedy pokud budeme chtít s EU nadále spolupracovat. Jako členové EU se k tomu můžeme vyjádřit, i když populisté a extremisté tvrdí něco jiného.
A pokud né, tak co asi tak EU, ale i jednotlivé státy EU udělají? Fakt si někdo myslí, že pokud bychom řekli že se jejich podmínkám nepodřídíme, tak s námi nějaký stát EU, bude chtít uzavřít nějakou smlouvu? Tedy, žádné cestování, práce, podnikání, studování bez omezení, a clo na zboží a služby. Žádná možnost společné zdravotní péče. A ani možnost vstoupit na trh EU. A co myslíte, bude levněji nebo dráž? Věřte že dráž.
A né, fakt to není důkaz, jaká je ta EU svině nacistická (pro jiné bolševická) a že to je jen hnusná pomsta a blablabla. Né, je v tom zcela logická odpověď: 
Nechcete vyrábět elektro auta? Fajn, ale jiná k nám nepustíme. Tak si s těmi spalovacíma běžte třeba do russácka.
Nechcete balit zboží do recyklovatelných obalů? Fajn, tak je běžte prodat jinam ne k nám.
Nechcete pěstovat a vyrábět potraviny bez látek u nás zakázaných? No dobře, prodejte je jinde ne u nás. 
Nechcete vyrábět zboží odpovídající našim normám? No tak je k nám nevozte a podávejte je třeba v Africe. 
A protože si chráníme vlastní trh, tak na jakékoliv zboží od vás, zavedeme clo. 
A co myslíte, byli by naše výrobky prodejné? Pokud si vezmete že by se prodražila už jen ta cesta k zákazníkovi, který by byl minimálně 2 000 km daleko (russácko) ale i dále (mimo Evropu). Myslím že by jsme rychle dostali rozum a přizpůsobili se Evropské birokracii, která nám tak strašně vadila, a proto jsme odešli. Akorát smůla by byla v tom, že tentokrát bychom do toho nemohli mluvit a jen se museli podřídit. 
A i přesto že by jsme OPĚT museli poslouchat tu "strašnou birokracii EU", čímž by jsme mohli na trh EU, by nám nadále zůstalo omezení pohybu osob, zboží, služeb, a další vymoženosti občanů EU. A na všechny krize bysme byli sami. A opravdu si nemyslím, že bysme mohli lépe vzdorovat tlaku čínska a russácka, USA a EU. Myslím že Británie nám může být dobrým příkladem, že by nám bylo hůře. 
Fakt si nemyslím že náš hlas bude ve světě víc slyšet, když budeme sami. A nechápu ani odpůrce eura. Ve světě se platí dolary, eury, librami, v některých částech čínskými jüany. Ale rozhodně se nikde neplatí českými korunami. Kdyby jsme přijali euro, mohli bysme mít i světovou měnu. Čímž bysme se ještě víc zviditelnili. Buďte rádi za společný prostor. A to že platí společné rozhodnutí v celé EU, stejně za to stojí.
A né, ta rozhodnutí (nařízení, normy, zákony) neznamená menší suverenitu státu, ale společné rozhodnutí všech států. Protože bez odsouhlasení na národních vládách a parlamentech, by nebyla žádná společná rozhodnutí a nebyla by ani EU. EU není někdo cizí. EU jsme my. 
A trochu odlehčím: mnoho lidí stále snilo o vlastním moři. No a vzhledem k nastavení “té zlé birokracii v EU” života v EU, ho konečně máme. 

úterý 30. dubna 2024

Koho volit? Demokracii, ne populismus a extrémismus.

Koho volit? Není to zbytečná otázka? Rozhodně jít volit a jít volit někoho z demokratického spektra, což jsou momentálně jen vládní strany. Nenechte se otrávit útoky na vládu a nechat se tak ovládnout opozicí, a co si budeme povídat, i russáckou pátou kolonou. Protože těm se nejvíce hodí podobné otázky a podobně zviklaní voliči. Tahle vláda není nejhorší, a co by přišlo po ní, je totální katastrofa. Zatím. 
Myšlenka pojistit to nějakým omezením pro voliče je dobrá myšlenka ale zbytečná, když si vezmete, kolik studovaných lidí volí populisty a extrémisty a sami jsou členy těch populistických a extremistických stran, tak i vzdělání a znalost v ekonomice, není zárukou úspěchu. Šel bych ale na to obráceně. Omezit politiky a politické subjekty.
Strany které neumí hospodařit bez schodků v období bez přírodních katastrof, ekonomických a mezinárodních krizí, by po ukončení mandátu byli rozpuštěny a jejich členové by už nesměli v politice působit. A ty katastrofy a krize by byli přesně formulovány, kdy jde o krizi a katastrofu. Stejným nebo podobným způsobem, jako je to stanoveno u nemocí. 
1 stupeň ) "výskyt": Nejnižší zvládnutelný stupeň, tedy výskyt lokálních problémů. Stav kdy to jde zvládnout bez schodků.
2 stupeň) "epidemie": tedy zasažení většiny nebo celé země, potřeba mírného schodku pokud to nepůjde jinak.
3 třetí stupeň) "pandemie": zasažení většiny nebo celého světa, (tedy přímo důsledek i pro nás) potřeba většího schodku pokud to nejde jinak. 
A jako regulace před rozjetím schodků by ta opatření musela být vždy, ve všech případech jen: 
1) dočasná né trvalá. 
2) A vždy jen udržovací, aby nebyl hladomor a zabránilo se nárůstem bezdomovectví a vysoké nezaměstnanosti (cca 25%?), né na zvýšení životní úrovně. 
3) A v případě nedodržení pravidel by ústavní soud mohl vládu rozpustit a vyhlásit nové volby už bez těch stran co vládli.
Myslím že tohle je cesta lepší než zakázat méně vzdělaným a znalým lidem volit. Nakonec už by nebyli nebezpeční, protože by nemohli volit populistické a extrémistické strany, které by byly rozpuštěny, a politiky kterým by byl zakázán vstup do politiky, kdyby nedodrželi pravidla pro politiku správného hospodáře. A myslím že by ani takový politici nebyli, kdyby je čekal tak krátký politický život. Velmi rychle by je přešlo být populističtí a extremističtí. 👍😂  

pátek 26. dubna 2024

O příznivcích a odpůrcích životního prostředí.

Odpůrci ochrany životního prostředí a green dealu považují opatření za zbytečný, pokud to bude platit jen v Evropě ale né ve světě. Že prý je to jen nějaké zametání pod koberec nebo házení odpadků přes plot… tak příklad s bytem: 
1) Příznivci: celý byt (svět) nepatří nám a proto nemůžeme uklidit celý byt. Ale můžeme uklidit svůj byt a mít ho čistý a voňavý. A i když všichni nájemníci v domě mají v bytě bordel a smrad, stojí to za to.
Odpůrci: když všichni mají v bytech bordel a smrad, tak proč uklízet a starat se o dobré, zdravé, čisté, voňavé bydlení? Je to zbytečný.
2) Příznivci: naopak začnou všem nájemníkům ukazovat svůj byt. Začnou vysvětlovat o zdravotních výhodách čistoty a i o lepším a spokojenějším životě v čistotě. A aby ubylo i toho odpadu mimo náš byt a za tím plotem, tak by rádi ten odpad minimalizovali, třeba recyklací nebo snižování částí které odpad dělají. A když postupně přesvědčí všechny partaje, tak bude jedině dobře. 
Odpůrcům: je to jedno, hlavně že oni jsou spokojeni se svým životem. Zvlášť když tu potřebu čistého a voňavého prostředí, zatím nepociťují, protože zatím nemají pocit, že by to bylo zase tak alarmující. Zatím se netopí v bordelu a nedusí se smradem.

Kdo může věřit informacím teroristů?

Desítky tisíc mrtvých palestinských civilistů, hlavně žen a dětí, hlásá Hamás. Jako fakt budeme věřit teroristické organizaci? 🤦 A zaštiťovat se tím, že to nemáme od Hamásu ale od jiných zdrojů. A když se zjistí že ty zdroje to mají od Hamásu, tak to stejně budeme brát jako důvěryhodný zdroj?🤦
A i kdyby to byla z poloviny pravda, tak za to může Hamás né Izrael. Arabové z palestinské oblasti bojují tak, že střílí přes hradbu těch žen a dětí. Jak asi Izraelci mají bojovat? Oni by rádi jen zabili palestinské teroristy. Ale ono se těžko bojuje proti teroristům, když jsou obklopeni dětmi a civilisty a jejich arzenál je schovaný ve školkách, školách, nemocnicích, obytných domech. 
Jak byste to řešili vy? Asi tak, že byste vyzvali ty teroristy aby vyšli někam na pole a tam byste s nimi bojovali. A oni by odpověděli: tak jó, jdem na nějaké místo mimo obydlenou část a budeme tam s vámi bojovat... 🤦 Jo a myslíte si, že by takoví boj skutečně postoupili? 
A ty co si přece jen řeknou, že to ti arabský teroristé přehnali, dodají své klasické “ale…” tedy, že si to Izraelci zasloužili za to, jak se k Palestincům chovají. 🤦 A co tak strašného dělají Izraelci, aby se ospravedlnilo co jim dělají Arabové? 
Co já vím, tak je to celou dobu konfliktu tak, že nejdřív vždy něco udělali Arabové a až na to teprve reagoval Izrael. Izrael se vždy bránil Arabům. Tak že, podle této logiky se neměl bránit? A podle této logiky, měli Arabové právo na Izrael útočit a tím že se Izrael bránil, tím se zachoval špatně a proto tedy mají Arabové důvod a právo útočit? 

Kdyby v NASA a Kosmodromu pracovali plochozemci, tak do dnes nejsme ve vesmíru a nemáme důkaz kulaté země.

Nedávno jsem se zapojil do debaty ve skupině plochozemců. Tedy, zasmál jsem se a každopádně jsem se nedozvěděl jediné vysvětlení, proč je země placatá a proč nemůže být kulatá a proč nemůže fungovat vesmír jak funguje a my nemůžeme létat do vesmíru a ani tam nic posílat. Když jsem četl vysvětlení proč nemůže v kosmu fungovat motor rakety, a vůbec všechno co tam posíláme. Tak si říkám, že kdyby v NASA a na Kosmodromu pracovali jen tyhle lidi, tak je pravda že do dnes nejsme na oběžné dráze, na měsíci a naše přístroje na jiných planetách a kolem planet. 
Tyhle lidi by to nikdy nezvládli a očividně to nejsou schopni pochopit a je zbytečné jim to vysvětlovat. Jejich pokusy by končili jen výstřelem do kosmu a volným pádem, nebo kdyby dokázali vystřelit tak vysoko, že by překročili hranici zemské atmosféry a kosmu, tak by tam ty jejich přístroje vydrželi obíhat než by je gravitace země stáhla zpět. 
Každopádně by nedokázali sestrojit funkční přístroje a opravdu by jsme neměli jediný jasný důkaz že je země kulatá, a do dnes by to mohla být jen teorie. A nevím jestli by vůbec NASA a Kosmodrom existovali.

Proč jsou pro nás svátky jen volným dnem?

Proč neslavíme svátky? 
Nejdříve nacisté a potom komunisté všechny svátky degradovali nebo zrušili až přímo zakázali. Horší byla samozřejmě ta degradace než to zrušení. 
Před nástupem nacismu a komunismu se běžně slavili nejen dnešní svátky, ale už pro většinu národa neexistující (sem počítám ty křesťanské). To že se ty svátky slavili, nám ukazuje spousta záznamů z minulosti, nejen písemných ale i fotek a filmů. 
Teď nevycházím jen ze záznamů z velkých měst, kde se to mohlo organizovat, ale i z vesnic. A také z různých tradic, zvyků, výzdoby a vůbec příprav na ty svátky. To všechno přerušili nacisté a komunisté. 
Buď zákazem, kde se to šířilo už jen tajně, v úzkém kruhu přátel. Tak že to pomalu přestala slavit většina národa, a proto je přestali mít v povědomí, ale i ze strachu. No a potom tu byla ještě horší forma ničení svátků, a to je degradace. 
To se týká především (nejen) Vánoc a Velikonoc, které se ani jedněm nepodařilo zrušit. Protože to byli příliš velké svátky aby je šlo zakázat. O to víc se jim podařilo zničit jejich význam. 
Ale mezi těmi degradovanými svátky počítám především vznik Československa potažmo jeho zánik a vznik Česka. Dále 1 máj, konec války, MDŽ, den matek. 
A to nás naučilo se stejně tak dívat na všechny svátky. Svátky se za 50 let dvou totalit stali nedůležité. Právě pro to, že jednou je máme, potom je nemáme, jednou to nejsou svátky, potom zase jsou. 
A také přicházejí svátky tendenční, tedy které slouží režimu. Prostě nám nacistická a komunistická totalita v tom udělali guláš. A jediné co nám zůstalo, bylo vždy volno. 
A proto v Čechách neznámé význam svátků tak jako svátky v jiných zemích. Ale vnímáme je jen jako dny volna. Tedy většinou. A bude záležet na dalším vývoji, jestli se to změní nebo né.