neděle 13. září 2015

Presidentské volby. 5 část hodnocení debat

1 presidentská debata (duel ČT)

Závěrečné kolo presidentských debat je zajímavější, než všechny debaty do teď. Kandidáti nemají proti sobě jen moderátora, ale i další kandidáty. Mohou se tak konfrontovat jejich názory. A ještě další věc jsem objevil. Můžeme porovnat i rozdílnost v reakcích, které se nedali tak porovnat, když byli v debatě kandidáti odděleně. V první debatě bylo vidět, že pan Fišer a paní Bobošíková, se umí prosadit, umí si vzít slovo a nedají si ho jen tak vzít, umí se prosadit. Bylo je vidět a slyšet. Zato paní Roithová mě připadala jako tichá myška, která jen čeká, až jí někdo pustí ke slovu. Z jejího projevu jsem nabyl dojmu, že si není jistá, sebou i svými myšlenkami. Po této debatě je na posledním místě. Ale pořadí neberte vážně, jde zatím je o jmený seznam kandidátů, a zaření podle + nahoře, - dole, . ještě nevystupoval.
+1 Jan Bobošíková
+ Jan Fišer
-1 Zuzana Roithová
. Přemysl Sobotka

2 presidentská debata (duel tv Prima)
Zajímavý duel dvou favoritů, podle průzkumů. Fišer - Zeman. Oba mluvili dobře, uměli se vyjádřit, ukázat dominanci. Po této debatě bych Zemana připojil k mým favoritům. A proto že Zuzana Roithová pomalu vypadla, tak jí na mém žebříčku, Zeman přeskočil. Ale pořadí neberte vážně, jde zatím je o jmený seznam kandidátů, a zaření podle + nahoře, - dole, . ještě nevystupoval.
+1 Jan Bobošíková
+ Jan Fišer
+ Miloš Zeman
-1 Zuzana Roithová
. Přemysl Sobotka

3 presidentská debata (duel ČT)
Další tři kandidáti. Sobotka a Zeman, oba předvedli připravenost, ale Sobotka mě připadá lepší ve vystupování. Zeman mi opět připomněl jeho působení ve vrcholné politice. Zato Fišerová mi jen potvrdila, že jí volit nebudu. Skoro mně připadlo, že bychom na hradě měli druhou Matku Terezu. V podstatě dala vzkaz všem ekonomům, podnikatelům, firmám… že by pro ní neexistovali. Žádné "otvírání dveří" pro naše firmy v zahraničí, jak to dělají jiní presidenti. Skoro jí vidím, že její jediná cesta v zahraničí, by byla do chudinských čtvrtí, kde by nejspíš rozdávala dary ze sbírek, které sebou dovezla. A u Fišerové nejde jen o přehnané sociální cítění, ale o nepochopení, že nejde mít jen samé "filozofy", ale také někoho, kdo bude stavět a vyrábět. Fišerová je prostě "mimoň". Možná by byla milována médii, umělci, žebráky… Jestli jí jde o to, tak ať nekandiduje na Presidenta, ale věnuje se charitě. Po debatě, a po dalších informacích i mimo duelů, by můj žebříček favoritů vypadal takto: Ale pořadí neberte vážně, jde zatím je o jmený seznam kandidátů, a zaření podle + nahoře (přednost), - dole
+ Přemysl Sobotka
+ Jan Bobošíková
- Miloš Zeman
- Jan Fišer
-1 Zuzana Roithová

4. presidentská debata (duel ČT)
Franz mě v poslední debatě přesvědčil, že je pro mě nevolitelný. Nejen vzhledem, ale i odpověďmi a vystupováním. Dienstbier si stále plete parlamentní volby s presidentskými. Mluví o tématech, které president rozhodně nemůže ovlivnit, a už vůbec ne zařídit. Ale on ví, proč to dělá, ví co chtějí jeho voliči slyšet. Utvrdilo mě to, že bude loutkou ČSSD. A Schwarzenberg sice může být vzdělaný, světa znalý, ale u něj mě vadí, že mu není rozumět, a že vypadá, jako by každou chvílí, usnul na věky. Už se těším na poslední debatu, před prvním kolem voleb. Zatím mám dva kandidáty:
Sobotka - favorit
Bobošíková - druhá v pořadí.

5. poslední, super debata na ČT
Byli tam všichni, a v podstatě mě utvrdili v mém výběru, který jsem popsal výše.
Nevolitelní: Franz, Schwarzenberg, Fišerová, Dienstbier.
Volitelní: Fišer, Zeman, Roithová.
Favorité: Sobotka a Bobošíková.
V druhém kole budu volit toho (pokud nepostoupí ani jeden favorit), kdo bude přijatelnější. Bude to každý, kdo bude stát proti Franzovi, Schwarzenbergovi, Fišerové, Dienstbierovi. A pokud budou ve finále oba ze skupiny volitelných, Tak Budu volit: Zemana pokud bude s oběma, Fišera pokud bude s Roithovou.

Žádné komentáře:

Okomentovat