pondělí 24. srpna 2015

Jak vybírám, píši a publikuji své články.

Publikuji je dopředu. Už teď mám napsané a připravené články až na skoro rok dopředu. A jak přicházím na další témata, tak podle aktuálnosti (to se týká hlavně reakcí na různé události a debaty, a to hlavně politické) je zařadím hned, nebo je dám na konec a ty vyjdou až skoro za rok. No a ty aktuální, které by ztratili smysl, ty odsunou jiný článek na konec, nebo jinam, kde odsunou jiné a ty dám nakonec. Proto se někdy stane, že v jednom článku něco píšu a v jiném to vlastně popírám (zvláště články z mého života) Někdy mě to ale nevyjde a článek vyjde, až když událost dávno není aktuální (skoro u všech témat).

Píši o všem. Ne že bych byl všeználek a měl vše prostudované. Mé články nejsou nějaké vědecké, rigorózní, diplomové, apod. práce, Nejsou to ani články zdánlivě o mě, mému přesvědčení, zaměření, mé rodině, zkušenostech, prožitcích. Ani se v nich neptám jak dál, nežádám pomoc, vysvětlení, rozřešení, pochopení. Mé články jsou hlavně o tématu. Rád bych, abyste je brali jako fórum, kde se všichni vyjádříme a zafilozofujeme.

No a témata vybírám různá. A píši, vždy když mě něco zaujme, naštve, udělá radost, k něčemu chci říci vlastní názor, vlastní postřeh, když chci něco připomenout, sdělit. Reaguji na dokumenty, reportáže a diskuse v tv, na články v novinách a na internetu, na knihy, na život a lidi kolem mě. No a taky na reakce na mé články. A abych tu nezahltil blog články, nebo abych jeden měsíc nezahltil blog a další měsíc, dva, neměl nic, tak jsem si řekl, že budu publikovat jen dva články v týdnu a při horkém tématu vložím i třetí.

Někdy mé články už jsou zdánlivě mimo mísu, vyčpělé, téma zastaralá a neaktuální, ale jak jsem napsal, a nyní zdůrazňuji: mé články jsou o tématu jako tovém, tak ho nespojujte s nějakou událostí, nebo datem v kalendáři. Jako příklad uvedu, že o 1 i 2 s.v. se hovoří do dnes, stejně tak o různých revolucích a dalších dějinách a milnicích lidstva. A zatím nikdo neřekl třeba o antice: co pořád mluvíte o tom Římě, to už je 2000 stará věc.

Tak hezké čtení, slušnou debatu a rozumné argumenty.

Žádné komentáře:

Okomentovat