pondělí 27. července 2015

Vzhled je hlavní

Nevím, čím to je. Jestli filmy a literaturou. Kde je popsán kladný hrdina jako krásný, hodný, chytrý, šikovný, který si ví se vším rady. Jen on dokáže všem pomoci, udělat je šťastnými. Zato záporák je úplný opak. Je oškliví, zlí, hloupí, a levý jak šavle. Všem škodí, myslí jen na sebe, neumí si pomoci ani sám, natož druhým, A každého udělá nešťastným. No a co se týká lásky a sexu? Viděli jste ošklivého, nesympatického milovníka? Ten naopak hraje ty zlé a nemohoucí a podváděné. Tak takto je to presentováno a myslím si, že lidé se podle toho k druhým chovají. Komu pomáháme? Na koho se obrátíme o pomoc? S kým se raději bavíme a trávíme s ním čas? Čí názor se nám zdá přijatelnější? No ano! Vždy u hezčího. Nakonec, mohl by podvodník být šmudla, se zkaženými zuby, nemytý, smradlavý? Mohl by podomní prodejce být takový? Asi by jeden nikoho nepodvedl, protože i kdyby měl pravdu a jednal poctivě, nikdo by mu nevěřil. A druhý by nic neprodal, za stejného důvodu.

Říká se, že na kráse nezáleží? Ale proč je tedy někdo, kdo není dokonalý, terčem posměchu? Říká se, že na kráse nezáleží, ale proč automaticky hledáme krásného partnera? Jestli ne, pak proto, že si myslíme, že na hezkého nemáme. Na kráse záleží, ten kdo říká, že ne, tak to je jen klišé. Krása je to hlavní, podle čeho se řídíme. Každý to máme v sobě, podvědomě se tak chováme. Jedině peníze, moc, svaly a společenská osobnost (herci, sportovci, zpěváci…) dokáže nahradit krásu. Až naše zkušenosti nám trochu poopraví názor. Až když poznáme blíže ty ošklivé, tak zjistíme, že nic není tak, jak na první pohled vypadá. Já sám nejsem dokonalý. Mám spousty tělesných chyb (bílá kůže, bez chlupů a vousů, ráčkování, nesymetrický obličej, vypadám o 20let mladší, dříve si mě pletli s ženskou...) Trvalo dlouho, než si na mě kolegové zvykli, ale pro ty, co mně znají jen od vidění, pro ně jsem stále terčem posměchu. Ale i když mám tento problém s lidmi, tak také sám tak jednám. Naproti ostatním ale krátce a ne tak agresivně, prostě si "ošklivé" nejdříve držím od sebe. Ale jen než je poznám. Proto bychom měli být opatrní při posuzování druhých. Můžeme pak jim i sobě moc ublížit a někdy nezvratně. Proč si předem bourat mosty k dalším přátelstvím.

Žádné komentáře:

Okomentovat