čtvrtek 30. července 2015

Pane Koláři děkuji

Politická střelnice p. Bubílkové na tv Barrandov a hlavně její host, p. Kolář, z cikánské (romské) menšiny, mě potěšil. P. Kolář nebyl ukřivděný, naštvaný, div né mučedník v tom našem strašně rasistickém státě, konající genocidu cikánů (Romů). Naopak, nesouhlasil s tím, jak se Kocáb, Veselá-Samková a jiní (DALEKO BYDLÍCÍ OD NICH) ochránci romských práv (ksakru, kde jsou už ti ochránci jejich povinností?) staví k problematice Romů.

Naopak souhlasil, že by se u nich (Romů) mělo vyžadovat hlavně to, aby se chovali podle zákonů tohoto státu. Pracovat, posílat děti do škol, udržovat pořádek a noční klid. Plnit si své závazky, to je platit nájem, půjčky, apod. Dokonce řekl i cikánský vtip. Skoro ho musela p. Bubílková krotit. P.Kolář se mi líbil i tím, že když ho p. Bubílková opravila, že dnes se přeci neříká cikán, ale Rom, tak jí odpověděl: byl jsem cikán, a budu cikán, jako mí rodiče a celá rodina. A dodal, s humorem písně: cikánko ty krásná… Kdo to byl, cikán černý cikán… a vzpomenul film: cikáni jdou do nebe.

Celková debata se mi líbila. A mohu prohlásit, že p. Kolář pro svou menšinu udělal tisíckrát víc, než všichni Kocábové za dvacet i více let. Děkuji, pane Koláři. Fandím vám a u mě jste bodoval. Kéž by vás bylo více. Více Kolářů (cikánů - rómů) co znají i své povinnosti, méně cikánů - rómů, znající jen práva, nikoliv povinnosti.

Žádné komentáře:

Okomentovat