pondělí 27. července 2015

O odpuštění

Co je to odpuštění? Má to být zapomnění? A pokud není zapomnění, nemůže být odpuštění? Proč někteří spojují tyto pojmy? Odpustit=zapomenout,
nezapomenout=neodpustit.
Já to vidím takto:
Odpustit podle mě znamená, že když se ke mně někdo zachová špatně, tak když ho potkám, budeme se normálně bavit, a když něco bude potřebovat a já budu moci, tak pomůžu.
Neodpustit znamená, že když se ke mně někdo zachová špatně, tak ho můžu potkávat denně, ale ani ho nepozdravím, a i kdyby potřeboval nutnou pomoc, tak se na něj vykašlu. Rozhodně se odpustit - neodpustit netýká toho, že o tom jak se kdo zachoval nebudu mluvit a nebudu mu to připomínat, a že se o tom budu bavit s někým cizím.
Přeci jen nemávnu rukou nad nějakém příkoří, nespravedlností, útokem na mou osobu. tím bych si řekl o další takové chování vůči mě. Proto odpustit ale nezapomenout. Jinak se pak nedivme, že si na nás každý dovolí zas a znovu.

Žádné komentáře:

Okomentovat