středa 29. července 2015

Bůh před soudem

Bible je plná násilí, plná boje života a smrti, dobra a zla. A ve všech případech je bůh trestající ty, které se mu vzepřeli. Proč najednou přestal? A proč netrestá ty nejhorší zla?

Bůh Mojžíšovy slíbil, že židem pomůže, když budou poslušní jeho zákonům, že budou jeho vyvolení. Jelikož později učení bible převzali křesťané, tak jako by to slíbil křesťanům. Tedy všem Evropanům, Američanům, Australanům, Afričanům, kteří jsou křesťany.

Slib boha je v tom, že nedopustí násilí na židech (a později křesťanech.) Dodržel tedy bůh slib Mojžíšovi, když dopouští zločiny proti jedincům i národům? Radikálně věřící vám řekne, že ANO! Že to, co se děje, jsou jen zkoušky víry? Ale co to je za zkoušku, když nechá opakovaně zotročovat a vyhlazovat národy, vraždit nevinné, a zvláště děti.

Tímto způsobem bůh chce docílit větší víry? Na to radikální věřící řeknou, že to není boží vůle, ale vůle ďábla a člověka. Ale není bůh všemohoucí, vševědoucí, tvůrce všeho? A neříká se, že bůh stvořil vše, že vše co se děje, děje se z vůle boží? Ale pak stvořil i ďábla, a ďábel i člověk, dělá to, co chce bůh.

Jestli bůh tímto jen trestá, jak řeknou jiní, tak za co? Za co může trestat lidi, kteří nikdy nic neudělali. Kteří, ač nevěřící, tak se chovají podle desatera a podle světských zákonů. A za co trestá děti. Kteří ještě ani nestihli něco udělat? A neberu to, že je trestá za jejich rodiče, nebo za jejich budoucí hříchy.

Bible je plná toho, jak bůh trestal. Prvotní hřích - Kainovo znamení, za to, že Kain zabil bratra Ábela. Deset ran Egyptských - za to, že faraon se nechtěl podvolit boží vůli. Potopa - za celé zkažené lidstvo. Sodoma a Gomora - za špatné obyvatele těch měst. Opakované otroctví a pogromy na židy, ač jsou to jím zvolený vyvolený národ - za co?

Že by něco dělali špatně? A že o tom není v bibli nic psáno, ač je bible pro věřící písmo, kde je všechno popsané. Tak za co jsou židé opakovaně trestány? Není známo, že by se Židé chovali nějak extra jinak, než jiné národy. A za co hlavně - židovské děti? Že by trest za budoucí hříchy?

Radikální věřící tvrdí, že zlo má posilnit víru. Že bůh nezasáhne proti zlu, protože chce, aby ho víra porazila. A jestli je opakující zlo boží vůlí, tak je to správné a věřící ještě více posilní. Ale stále nechápu, proč tou zkouškou prochází i děti? Proč malé děti? Neměli by ty zkoušky být zaměřený na dospělé? A pokud je to vůle boží, pokud to zlo na lidi posílá bůh, aby prověřil jejich sílu víry, tak to by znamenalo jediné: ti kdo to zlo páchají, jsou božím nástrojem. A kdo je božím nástrojem, jako by byl boží rukou. A kdo se proti té "ruce" bude stavět, bude se stavět proti bohu.

Byl tedy Hitler a nacismus boží rukou, kterou bůh trestal židy, za něco co provedli? A bylo správné, že se proti Hitlerovi bojovalo? A nebylo by tedy správné, naopak Hitlerovi pomoci, nebo mu alespoň nebránit? A posílilo to vírů věřících?

A co vrazi? Jsou také boží rukou, která trestá nebo chce zvýšit víru pozůstalých? Museli a musí být, přeci bůh stvořil vše a vše co se děje, je z boží vůle, a co bůh dělá, dobře dělá.

Pokud je bůh všemohoucí a vševědoucí, pokud vše je v boží moci, pokud vše je z boží vůle, pokud bůh vše stvořil, musel stvořit nejen dobro ale i zlo. Musel vědět, že z padlého anděla bude ďábel, musel vědět, že v některých lidech bude zlo, musel vědět, že Hitlerova a Stalinova matka porodí vrahy. Proč nezasáhl?

Radikální věřící řekne: bůh nemůže zasáhnout, protože lidem slíbil, že nebude zasahovat. A ví, že by se to lidem nelíbilo. Ale??? Kdo by asi tak věděl, že obě matky samovolně potratili děti z vůle boha? Když bůh dopustí milionů samovolných potratů, proč nezařídil tyto dva? Že by záměr? Že by zkouška?

Ale pak museli být Hitler i Stalin božími "rukami", a pak každý, kdo se proti nim nějak vyhranil, postavil, bojoval, jako by se postavil proti bohu. Proti jeho záměru. Vlastně se celý svět postavil proti bohu. Jak to, že bůh neseslal na zem další potopu?

Jak to, že dopustil porážku Hitlera? Jak to, že netrestá soudní moc, když trestá vrahy? Jak to, že bůh, který dříve trestal, dnes netrestá? A nemusí trestat tak okázale, jak je to popsáno v bibli. Opakuji, kdo by poznal, že samovolné potraty budoucích diktátorů, vrahů, a dalších zločinců a lidí páchající zlo, pochází od boha?

No, a když už byli na světě, proč je před tím, než spáchají nějaké zlo, nepotrestal třeba infarktem? Nebo je mohl postihnout zhoubnou nemocí. No a proč jim vlastně rovnou nepozměnil jejich mysl? No, kdo by poznal, že je to dílo boha? Pokud by bůh chtěl, tak by se zlo nenarodilo. Bůh tedy chce zlo! Bůh chce vrahy, diktátory, zloděje, násilníky! Bůh chce, aby lidstvo bylo špatné, zlé. Proč? Aby mohl přijít a trestat?

V bibli jsou dlouhé pasáže, kdy bůh ukazuje svůj pohled na spravedlnost. Kdy ukazuje, že on je spravedlnost, ať je jaká koliv, je jeho a nikdo se proti tomu nesmí vzepřít. V bibli jsou ukázky toho, že bůh netrestal po právu, ale podle svého pohledu na právo. Že on určuje, co to právo a pravda.

1)Proč vyvraždil děti, místo zpupného faraona?
2)Proč při potopě zavraždil i miminka?
3)Proč místo hříšného Davida, zabil jeho dítě?
I bůh dělal rozdíly, tak proč se divíme, že je i svědská spravedlnost - slepá?

Bůh je špatný! Bůh je zlo! Jinak by to nedovolil. Boží vůlí je páchání zla! Jak jinak si vysvětlit, že stvořil zlo a zlo mnohokrát vyhrálo nad dobrem?
Vše o bohu, jeho záměrech a konání, konání lidstva, krásně natočili Britové ve filmu: Bůh před soudem. V něm boha zažalovali za nedodržení smlouvy a odsoudili ho.Byl to zajímavý film. Ze kterého jsem si zapsal tyto myšlenky. Já bych ale trestný čin rozšířil. Zažaloval bych boha za:

1) porušení smlouvy (nechal bych ten filmový bod).
2) porušení desatera (protože porušování desatera dopouští a tím přidávám další body).
3) za přípravu trestného činu (dovolil početí budoucích zločinců. Jako vševědoucí tedy plánoval zlo)
4) za schvalování trestných činů (nezabránil jim ani později, mnohým naopak pomáhal, když jim dal moc)
5) za samotné trestné činy (vše co se děje, je boží vůle, boží záměr. Tak že, musel vést i myšlenky a ruce zločinců).
6) za vznik zla (sice se zlo svádí na ďábla a lidi, ale kdo stvořil ďábla a lidi? Kdo nezabránil ďáblovy vzniknout? Kdo nezničil ďábla? Kdo nezabránil lidem, které tvoří zlo?: BŮH!)

Bůh je zločinec, měl by jít sedět. A pokud existuje, tak věřit ve zločince, je samo o sobě známka amorálnosti a zla v lidech. Nebo je to vše jinak, bible je jen snůška bájí, pověstí, mýtů, historek našich předků. A celá bible, víra, církev slouží jen církevním hodnostářům k ovládání společnosti. Nebo je vše jinak. A biblické texty nám naznačují, že to psali lidé, že to není písmo boží. A jelikož se skutečný bůh neohradí vůči bibli, jako velké lži o něm, a sám jí neoznačí jako knihu mýtů, bájí a pověstí, tak nejspíš neexistuje.

Žádné komentáře:

Okomentovat