úterý 28. července 2015

Nevěřím, ale...?

Asi jsem zatím předvedl jako velký kacíř. Ale u mě to je tak na hraně. Povím vám pár příkladů.

Měli jsme psa. Ten si hrál, nevšímal si nás. Pobíhal po bytě. Já jsem měnil lustr. Elektrikář nejsem, tak mi to trvalo déle. Vždycky jsem si vypnul pojistky, než jsem sáhl na dráty. Jak tak pracuji, najednou se náš pes zastaví a pozoruje mě. A když chci zase sáhnout na dráty, najednou vyštěkne. Já se lekl a hned si vzpomněl, že jsem tentokrát zapomněl vypnout pojistky. NÁHODA? NEBO NĚCO VÍC?

Jeden den jsem se odhodlal zrušit pojištění, a že ho zruším hned druhý den. To jsem měl pro případ úrazu, smrti aby se z něčeho zaplatila půjčka. A druhý den v práci mě málem zajel vysokozdvižný vozík. JEN ŠTĚSTÍ? NEOPATRNOST? NEBO ŽE BY NĚCO JINÉHO?

Bylo období, kdy jsem byl na tom se sebevědomím špatně. A taky finančně. Vše v bytě nám už hořelo a dosluhovalo a peníze na obnovu nebyly. Nemohl jsem si najít práci. Tak jsem se přihlásil na úřadě práce na rekvalifikační kurz na manažery. Přitom mě bylo jasné, že nikdy nezaložím svou živnost nebo že se nikdy nedostanu do vedení nějakého podniku. A jak to probíhalo, bylo mě to čím dál tím víc jasné. Ale přesto jsem v kurzu zůstal a úspěšně dodělal. Ale jediné co mi to dalo, bylo vyšší sebevědomí a asertivní chování. Potom jsem si našel dobře placenou práci a jsem tam už mnoho let. Mohli jsme si vzít půjčku, opravit byt a koupit nové zařízení. Nebýt toho kurzu a hlavně jedné části - psychologie a asertivity, tak dnes jsem možná stále nezaměstnaný. NÁHODA? ŠTĚSTÍ? NEBO NĚCO VÍC?

Je zajímavé, že když je nám ouvej když nás něco trápí nebo není vše ideální a podle našich představ a přání, vždy se obracíme na něco vyššího. Ruku na srdce - kdo si v těch špatných chvílích neřekne: "pane Bože……" A kdo nezažil v životě něco zvláštního? Nechám to na vás.

Žádné komentáře:

Okomentovat