pátek 31. července 2015

Fejeton: bůh existuje

Tak mám důkaz, že bůh existuje. Jako dítě jsem měl rád zimu, sníh, koulování, sáňkování, ale celá léta mého dospívání a dospělosti jsem se modlil, aby nebyla velká zima. Aby vlastně nebyla žádná zima. Žádný mráz, žádný sníh. Tedy krom vánoc. Přece jen, ty Ladovské vánoce jsou hezčí. No, kvůli dětem bych tu zimu rozšířil od Mikuláše do tří králů. Ale ten sníh by mohl napadnout vždy tak o víkendu, o svátcích, prostě když je volno. No a samozřejmě ne na chodník a silnici. No a letos mě bůh vyslyšel. Na horách je sice zima, ale u nás, v nížině, je jaro.

No spíše předjaří. Žádný mráz, žádný sníh. Ani jsem netušil, že tak malá zemička, jako je ta naše, může mít dvě klima. Na horách polární a v nížinách mírné. Na horách zima jak na pólu, v nížině jak u středozemního moře. Z podzimu se přeskočilo rovnou do jara. Takto by to mohlo být každý rok. No a ještě by mohl bůh zařídit, aby se přeskočilo léto a podzim. No, léto by mohlo být tak o víkendech a dovolené - mojí. Přece jen, to sluníčko a teplo ten organismus taky potřebuje.

Tak Bože, já bych si to představoval tak, že by si zařídil zimu se sněhem, ale bez mrazu, a to tak od Mikuláše do tří králů. No a pak by mohlo být permanentní jaro, vždy o víkendu přerušené létem. Tak kdybys byl tak hodný a zařídil to. A snad si tentokrát pospíšíš. Děkuji předem.

Žádné komentáře:

Okomentovat