neděle 4. října 2015

Šíření špatné nálady a nepokojů? Jen prostředek levice, dostat se k moci!

Další boss, který se chce přes hřbety odborářů, dostat k lizu. Já pana Dufka neznám, jen vím, že všichni odborový bossové, se od dob Špidli, vždy zapojili do politiky a pod hlavičkou ČSSD kandidovali ve volbách. A místo toho, aby se angažovali v pracovněprávním vztahu, a bojovali za práva pracujících ve firmách, tak se dali na politiku. A nejvíce se to projevilo po volbách 2010. Když ČSSD i přes vítězství, skončila v opozici. A tak hledala nepolitického spojence, ale který bude mít vliv na voliče. A k tomu se nejlépe hodí odbory a různé zájmové skupiny.


A těch se, jako houby po dešti, vyrojilo neuvěřitelné množství. Protože všichni lidi nejsou v odborech, tak potřebovali množství nabrat jinak. A tak lidi, naštvané na politiky, a když je posloucháte a čtete jejich komentáře, tak i závistí pukající, že jiní se mají lépe, než oni, se začali nabalovat, jak mouchy na mucholapku, na ty skupiny. A zajímavé, jak se ty skupiny, tak zázračně dali dohromady, a ač jsou sdružení v desítkách skupin, tak mají společný (ani ne podobný, ale totožný) program, se společným postupem a cestou k dosažení cíle. Shoda až neuvěřitelně shodná, včetně rétoriky a pohledu na dnešní systém. To se nepodařilo žádné politické straně.

Mě s toho plyne, že to je vše organizované z jednoho centra. A je jedno, jestli z KSČ(M), ČSSD, nebo odborů. Ale ta shoda programů, postup, jak dojít cíle, rétorika představitelů jednotlivých skupin, je až nadpozemsky neskutečná. A čas nám ukáže, z kterého centra se to organizuje. Každopádně, pokud nebude lidem opravdu tak zle, jak by si ti bijci za světlé zítřky přáli, tak se jim nepodaří zvednout vlnu protestů a zvrátit vývoj k demokracii. A věřím, že v parlamentních volbách, už opět budou mít komouši jen těch svých 10%, protože lidi půjdou k volbám. Uvědomí si, že jim půjde o svobodu.

Tedy doufám, že lidem dojde, co by se potom mohlo stát. Ve skutečnosti komouši marně slintají po moci. Protože když se podíváme, kolik voličů měli (asi kolem 600 000), tak při 100% účasti, by získali asi 10% max., Protože lidi, který je chtěli volit, je volili. Který je nechtěli volit, volili jiné anebo nevolili vůbec. Tak že, jen kolem 10 až 15% lidí chce návrat k socialismu. 85-90% lidí je spokojeno, jen by někteří z nich (voliči ČSSD) chtěli jít jinou cestou, ale stále demokratickou. Protože kdyby ne, tak věřte, že by ty komouše volili už dávno.

Krásné a aktuální, jako by to bylo psáno dnes.

Krásné, pravdivé a stále aktuální. Je vidět, že komunisté se nikdy nezmění. Nemohou! Komunismus je charakterová vada, která se dá změnit asi tak, jako by se dala změnit sexuální orientace člověka. Prostě nedá! Důkazem je to, že text 90 let starý, se 100% hodí i na dnešní komunisty. Stejný text by Pan (s velkým P) Čapek napsal i dnes. Už chápu, proč ho komunisté nenáviděli, a dokonce po únoru zakázali. A nebýt Stalina, kterému se jeho hry líbili, tak o Čapkovi nic nevíme po 40 let jejich režimu. On komunistům viděl do žaludku, a promlouval k jejich (neexistujícímu) svědomí. Byli si toho vědomi, proto ho nenáviděli. Ale trpěli ho, protože byl oblíben u sovětských komunistů (jedna z mála, ne-li jediná, dobrých věcí, pocházející z Ruska). Šiřme tento text, protože tam jsou komunisté popsáni takoví, jaký ve skutečnosti jsou a o co jim jde. A dějinná praxe ukázala, že je to text pravdivý. Děkujeme Pane Čapku, a snad to jednou pochopí celý národ a celý svět.

Proč nejsem komunistou? Protože mé srdce je na straně chudých. 1924
Karel Čapek
Na otázku vyznačenou v titulu odpoví v příštích číslech Přítomnosti několik spisovatelů a umělců. Věc vznikla tak, že mezi několik nekomunistů přišel komunista, a všichni se mu začali jaksi omlouvat, proč také nejsou komunisty. Potom si řekli, že bude nejlépe, když to každý napíše.Tato otázka se z čistě jasna vynořila mezi několika lidmi, kteří byli nakloněni čemukoli spíše než tomu, aby se bavili politikou. Je jisto, že by nikdo z přítomných nepoložil otázku "Proč nejsem agrárníkem" nebo "Proč nejsem národním demokratem". Nebýti agrárníkem neznamená ještě žádný určitý názor nebo životní víru; avšak nebýti komunistou znamená býti nekomunistou; nebýti komunistou není pouhý zápor, nýbrž jisté krédo.
.
Pro mne osobně je ta otázka úlevou; neboť tuze bylo třeba nikoli polemizovat s komunismem, nýbrž hájit se sám před sebou z toho, že nejsem komunistou a proč jím nemohu být. Bylo by mi lehčeji, kdybych jím byl. Žil bych v domnění, že přispívám co nejřízněji k nápravě světa; domníval bych se, že stojím na straně chudých proti bohatým, na straně hladových proti žokům peněz; věděl bych, jak o čem smýšlet, co nenávidět, čeho nedbat. Místo toho jsem jako nahý v trní: s holýma rukama, nekryt žádnou doktrínou, cítě svou bezmoc pomoci světu a nevěda často jak chránit své svědomí.Je-li mé srdce na straně chudých, proč u všech všudy nejsem komunistou?
.
Protože mé srdce je na straně chudých.
.
Viděl jsem bídu tak palčivou a nevýslovnou, ze mi zhořklo vše, čím jsem. Kdekoli jsem byl, běžel jsem od paláců a muzeí podívat se na život chudých v ponižující roli bezradného diváka. Nestačí dívat se a nestačí soucítit; měl bych žít jejich životem, ale bojím se smrti. Tato všivá nelidská bída není nesena na štítě žádné strany; do těch strašných pelechů, kde není ani hřebík na oběšení, ani špinavý hadr na podestlání, křičí komunismus z opatrné dálky: tím je vinen společenský řád; za dva roky, za dvacet let zavlaje prapor revoluce, a pak...
Jakže, za dva roky, za dvacet let? Což můžete tak lhostejně připustit, že se má takhle žít ještě dva měsíce zimy, ještě dva týdny, ještě dva dny? Buržoazie, která zde nedovede nebo nechce pomoci, je mi cizí; ale stejně cizí je mi komunismus, který místo pomoci přináší prapor revoluce. Poslední slovo komunismu je vládnout a nikoli zachraňovat; jeho velikým heslem je moc a nikoli pomoc. Chudoba, hlad, nezaměstnanost nejsou mu nesnesitelnou bolestí a hanbou, nýbrž rezervou temných sil, kvasící hromadou zuřivosti a odporu. "Tím je vinen společenský řád." Ne, tím jsme vinni všichni, ať stojíme nad lidskou bídou s rukama v kapsách, nebo s praporem revoluce v rukou.
Chudí lidé nejsou třída, nýbrž právě vytřídění, vyřazení a neorganizovaní; ti nebudou nikdy na stupních trůnu, ať na něm sedí kdokoliv. Hladoví nechtějí vládnout, nýbrž jíst; vzhledem k bídě je lhostejno, kdo vládne; záleží jen na tom, jak my lidé cítíme. Bída není instituce nebo třída, nýbrž neštěstí; ohlížeje se po výzvě k bezprostřední lidské pomoci, nalézám studenou doktrínu třídní vlády.Nemohu býti komunistou, protože jeho morálka není morálka pomoci. Protože káže odstranění společenského řádu a nikoli odstranění společenského zlořádu, jímž je bída. Protože, chce-li vůbec pomoci chudým, činí to podmínečně: nejprve musíme vládnout, a pak (snad) na vás dojde. Pohříchu ani tato podmínečná spása není textově zaručena.
Chudí lidé nejsou masa. Tisíc dělníků může pomoci jednomu dělníkovi v jeho existenčním boji; ale tisíc chudáků nemůže pomoci jednomu chudákovi ani ke kusu chleba. Chudý, hladový, bezradný člověk je naprosto osamělý. Jeho život je historie pro sebe, neslučitelná s jinými; je to individuální případ, neboť je to neštěstí, i když se podobá jiným případům jako ošlapek ošlapku. Převraťte společnost čímkoli navrch; chudí padnou zase ke dnu a nanejvýše k nim přibudou jiní.Nejsem ani za mák aristokrat, ale nevěřím v hodnotu mas. Ostatně nikdo snad vážně netvrdí, že masy budou vládnout; jsou jenom hmotným nástrojem k dosažení jistých cílů; jsou prostě politickým materiálem v daleko tvrdším a bezohlednějším smyslu než straníci jiných barev. Je třeba stlačit člověka do jakési fazóny, aby se stal hromadným materiálem; je třeba dát mu uniformu z určitého sukna nebo z určitých idejí; po hříchu uniforma z idejí se obyčejně nemůže po půldruhém roce svléknout. Začal bych si komunismu hluboce vážit, kdyby přišel k dělníkovi a řekl mu počestně: "Žádám od tebe něco, ale nic li neslibuji; žádám, abys byl u mne kusem, jednotkou, materiálem, tak, jako jsi kusem a materiálem v továrně; budeš poslouchat a mlčet, jako posloucháš a mlčíš v továrně. Zato jednou, až se vše změní, zůstaneš, čím jsi; povede se ti hůře nebo lépe, což nemohu zaručit; řád světa nebude k tobě štědřejší ani líbeznější, ale bude spravedlivější." - Myslím, že by se většina dělníků velmi rozmýšlela před touto nabídkou; a přece by byla svrchovaně poctivá, a kdož ví, zda by nebyla z vysoce mravních důvodů přijatelnější než všechny dosavadní oferty.
Živit chudého člověka sliby je okrádání chudého. Snad se mu žije lehčeji, malují-li se mu tučné husy na vrbě; ale prakticky je i dnes tak jako před sto lety lepší vrabec v hrsti nežli holub na střeše vládní budovy, a lepší je oheň ve sporáku, než červený kohout na krovech paláců, kterých ostatně je u nás značně méně, než jak by věřil člověk, jemuž místo jeho očí vnucují třídní vědomí; neboť až na málo výjimek jsme co do životní míry celkem nezámožný lid, což se zpravidla zapomíná konstatovat.
Obyčejně se říká, že chudý nemá co riskovat; naopak, děj se co děj, chudý riskuje nejvíc, neboť ztratí-li něco, ztratí poslední kůrku chleba; s kůrkou chudého se neexperimentuje. Žádná revoluce se neodehraje na zádech malého počtu lidí, nýbrž na zádech největšího počtu; ať je válka, nebo valutní krize, nebo cokoliv, je to chudák, který si to odnáší nejdřív a nejtíže; není prostě mezí a dna bídy. To nejzpuchřelejší na světě není krov bohatých, nýbrž krov chudých; zatřeste světem a pak se jděte podívat, koho to zasypalo.
Co tedy činit? Pokud mne se týče, neutěšuji se příliš slovem "vývoj"; myslím, že bída je jediná věc na světě, která se nevyvíjí, ale jen chaoticky roste. Avšak není možno odkládat otázku chudých do nějakého příštího řádu; má-li se jim vůbec kdy pomoci, musí se začít už dnes. Je ovšem otázka, má-li k tomu dnešní svět dosti mravních prostředků; komunismus praví, že nikoliv; nuže, je to právě tento zápor, v čem se rozcházíme. Nechci sice tvrdit, že jest dost dokonale spravedlivých v této sociální sodomě; ale v každém z nás sodomských je kousek spravedlivého, a já věřím, že bychom se mohli po delší námaze a mnohém mávání rukama dohovořit na zcela slušné spravedlnosti. Komunismus však praví, že se dohovořit nemůžeme; patrně vůbec pochybuje o lidské hodnotě většiny lidí, avšak o tělu věci bude mi mluviti dále. Dnešní společnost se nesesypala, když provedla jakous takous ochranu nezaměstnaných, zestárlých a nemocných; neříkám, že to stačí, avšak důležité je pro chudé i pro mne, že aspoň tolik bylo možno provésti dnes, hned na místě, bez rozčileného čekání na slavnou chvíli, kdy zavlaje prapor revoluce.
Věřiti, že problém chudých je úkolem dnešního a ne teprve příštího řádu, to znamená ovšem nebýti komunistou. Věřiti, že důležitější je kus chleba a teplo v kamnech dnes nežli revoluce za dvacet let, to znamená velmi nekomunistický temperament.
Nejdivnější a nejnelidštější na komunismu je jeho zvláštní pochmurnost. Čím hůře, tím lépe; porazí-li cyklista hluchou babičku, je to důkaz zpuchřelosti dnešního řádu; strčí-li dělník prst do koleček stroje, nerozmačkají mu jeho ubohý prst kolečka, nýbrž měšťáci, a k tomu ještě s krvežíznivou rozkoší. Srdce všech lidí, kteří z těch či oněch osobních příčin nejsou komunisty, jsou zhovadilá a hnusná jako vřed; není dobrého chlupu na celém dnešním řádu; co je, je špatné.V jedné baladě praví Jiří Wolker: "Nejhlouběji v tvém srdci, Chudý, vidím nenávist." Je to strašlivé slovo, ale zvláštní je, že je docela nesprávné. Na dně srdcí chudých lidí je spíše podivuhodná a překrásná veselost. Dělník u stroje si daleko chutěji zašprýmuje nežli fabrikant nebo ředitel továrny; zedníci na stavbě užijí víc legrace než stavitel nebo domácí pán, a zpívá-li někdo v domácnosti, je to rozhodně spíše služka drhnoucí podlahu nežli její paní. Takzvaný proletář je od přírody nakloněn téměř radostnému a dětskému pojímání života; komunistický pesimism a zasmušilá nenávist jsou do něho uměle pumpovány, a k tomu ještě nečistými troubami. Tento import zoufalé pochmurnosti se nazývá "výchova mas k revolučnosti" nebo "posilování třídního vědomí". Chudému, který má tak málo, berou ještě primitivní radost ze života; to je první splátka na budoucí lepší svět.
Nehostinné a nelidské je klima komunismu; není střední temperatury mezi mrazivou buržoazií a revolučním ohněm; není nic, čemu by se proletář směl s požitkem a nerušeně oddat. Není na světě oběd nebo večeře; buď je to plesnivá kůrka, chudého nebo žranice pánů. Není už láska, nýbrž buď perverze bohatých, nebo proletářské plození dětí. Buržoa vdechuje svou vlastní hnilobu a dělník souchotiny; tím jaksi vymizel vzduch. Nevím, zda se žurnalisté a spisovatelé vemluvili v tento nesmyslný obraz světa nebo zda vědomě lhou; vím jenom, že naivní a nezkušený člověk, jímž je většinou proletář, žije ve strašlivě zkresleném světě, který mu skutečně nestojí za nic jiného, než aby byl z kořene vyvrácen. Avšak ježto takový svět je jenom fikce, bylo by velmi načase z kořene vyvrátit tuto ponurou fikci třeba nějakým revolučním činem; v tom případě jsem nadšeně při věci. Není pochyby, že v našem slzavém údolí je příliš mnoho nevýslovného neštěstí, přemíra strádání, poměrně málo blahobytu a nejméně radosti; pokud mne se týče, nemyslím, že bych měl ve zvyku líčit svět nějak zvlášť růžově, ale kdykoli zakopnu o nelidskou zápornost a tragičnost komunismu, chtěl bych křičet v rozhořčeném protestu, že to není pravda a že to přece vše takhle nevypadá. Poznal jsem velmi málo lidí, kteří by si nevysloužili cibulačkou drobet spásy; velmi málo těch, na které by jen trochu střízlivý a rozšafný Hospodin mohl dštít oheň a síru. Je daleko více omezenosti než skutečné špatnosti ve světě; ale je tu přece jen víc sympatie a důvěry, přívětivosti a dobré vůle, než aby bylo možno lámat hůl nad světem lidí. Nevěřím v dokonalost dnešního ani příštího člověka; svět se nestane rájem po dobrém ani revolucí, ba ani vyhubením lidského plemene. Ale kdybychom mohli nějakým způsobem sebrat všechno to dobré, co vězí koneckonců v každém z nás hříšných lidských tvorů, věřím, že by se dal na tom konstituovat svět přece jen daleko vlídnější, než je ten dosavadní. Snad řeknete, že je slaboduchá filantropie; ano, patřím k idiotům, kteří mají člověka rádi, protože je to člověk.
Velmi lehko dejme tomu se řekne, že les je černý, ale žádný strom v lese není černý, nýbrž je červený a zelený, poněvadž je to obyčejná borovice nebo smrk. Velmi lehko se řekne, že společnost je špatná; ale běžte hledat zásadně špatné lidi. Pokuste se soudit svět bez brutálních generalizací; za chvilku vám nezůstane z vašich zásad ani šňupka. Předpokladem komunismu je umělá nebo úmyslná neznalost světa. Praví-li někdo, že nenávidí Němce, rád bych mu řekl, aby šel mezi ně žít; za měsíc bych se ho zeptal, nenávidí-li svou německou bytnou, má-li chuť podřezat germánského prodavače ředkviček nebo zaškrtit teutonskou babičku, která mu prodává sirky. Jeden z nejnemorálnějších darů lidského ducha je dar generalizace; místo aby shrnuli zkušenosti, hledí je prostě nahradit. V komunistických novinách se nedočtete o světě nic, než že je naskrze mizerný; pro člověka, kterému není omezenost vrcholem poznání, je to trochu málo.
Nenávist, neznalost, zásadní nedůvěra, to je psychický svět komunismu; lékařská diagnóza by řekla, že je to patologický negativismus. Stane-li se člověk masou, snad je snáze přístupen této nákaze; ale v privátním životě s jim nelze vyjít. Postavte se na chvilku vedle žebráka na rohu ulice; všimněte si, kdo z chodců nejspíš vyšpulí z kapsy ten šestáček; jsou to v sedmi případech z desíti lidé, kteří sami se pohybují na mezi chudoby; ostatní tři případy jsou ženské. Z tohoto faktu by komunista pravděpodobně vysoudil, že buržoa má tvrdé srdce; já však z toho vysuzuji něco krásnějšího, totiž že proletář má většinou měkké srdce a je v gruntu nakloněn vlídnosti, lásce a obětavosti. Komunismus se svou třídní nenávistí a vzteklostí chce z tohoto člověka učiniti canaille; takového ponížení si chudý člověk nezasluhuje.
Dnešnímu světu není třeba nenávisti, nýbrž dobré vůli ochoty, shody a spolupráce; je mu třeba vlídnějšího morálního klimatu; myslím, že by se s trochou obyčejné lásky a srdečnosti daly ještě dělat zázraky. Zastávám se dnešního světa, ne proto, že by to byl svět bohatých, ale protože to je zároveň svět chudých a pak těch prostředních těch drsných mezi žernovy kapitálu a třídního proletariátu, kteří dnes jakž takž udržují a zachraňují největší část lidských hodnot. Neznám celkem oněch deset tisíc bohatých a nemohu je tedy soudit; avšak soudil jsem třídu, jež se nazývá buržoazie, tak, že mi byl vytýkán špinavý pesimism. Říkám to proto, abych měl tím větší právo zastati se do jisté míry těch, k jichž vadám a vinám jistě nejsem slepý. Proletariát nemůže tuto třídu-nahraditi, ale může do ní vejít. Není proletářské kultury přes všechny programové švindle; není dnes celkem ani národopisné kultury, ani aristokratické kultury, ani náboženské kultury; co zbývá na kulturních hodnotách, spočívá na houževnaté, konzervativní a přitom silně individualizované vrstvě buržoazní.
Kdyby se proletariát hlásil o svůj podíl na této tradici, kdyby řekl: Dobrá, převezmu dnešní svět a budu na něm hospodařit se všemi hodnotami, které v něm jsou, snad bychom si mohli na zkoušku plácnout; ale hne-li se komunismus vpřed nejprv tím, že šmahem odmítá jako nepotřebný brak všecko, čemu říká buržoazní kultura, pak sbohem; pak trochu odpovědný člověk začíná bráti v počet, co by se takhle zmařilo.
Už jsem řekl, že skutečná chudoba není instituce, nýbrž neštěstí. Můžete převrátit všechny řády, ale nezabráníte tomu, aby člověka nepotkávalo neštěstí, aby nebyl nemocen, netrpěl hladem a zimou, nepotřeboval pomocné ruky. Dělejte co dělejte, neštěstí ukládá člověku úkol morální a nikoli sociální. Tvrdá je řeč komunismu; nemluví o hodnotách soucitu, ochoty, pomoci a lidské solidarity; praví sebevědomě, že není sentimentální. Ale právě to je mi to nejhorší, že není sentimentální, neboť já jsem sentimentální jako kterákoliv služka, jako každý hlupák, jako každý slušný člověk; jen rošťák a demagog není sentimentální. Bez sentimentálních důvodů nepodáš bližnímu sklenici vody; rozumové důvody tě nepřivedou ani k tomu, abys pomohl na nohy člověku, který sklouzl.
Pak je tu otázka násilí. Nejsem stará panna, abych se křižoval při slově "násilí"; přiznám se, že bych někdy s chutí natloukl člověku, který říká špatné důvody nebo lže; pohříchu to nejde, protože buď jsem já slabý na něj, nebo on je příliš slabý, než aby se mohl bránit. Jak vidíte, nejsem zrovna statečný; ale kdyby měšťáci začali provolávat, že půjdou vyvraždit chudé lidi, sebral bych se jistě a běžel bych pomoci chudým lidem. Slušný člověk nemůže být s tím, kdo vyhrožuje; i boj je fair play, a agitátor, který křičí po ozbrojení proletariátu, aniž by se stejně horlivě přimlouval za povinné ozbrojení měšťáků od hokynáře po bankovního ředitele, rozvrací lidskou společnost nikoli násilím, nýbrž porušováním přirozené a prosté čestnosti.
Říká se mi "relativista" pro zvláštní a patrně dosti těžkou intelektuální vinu, že se snažím všemu porozumět; párám se ve všech naukách a ve všech literaturách až po černošské povídačky a objevuji s mystickou radostí, že při troše trpělivosti a prostoty se lze jakž takž srozuměti se všemi lidmi jakékoliv kůže nebo víry. Je tu patrně jakási společná lidská logika a zásoba společných lidských hodnot, jako je láska, humor, chuť k jídlu, optimismus a mnohé jiné věci, bez kterých se nedá žíti. A tu mne někdy jímá hrůza, že se nemohu srozumět s komunismem. Chápu jeho ideály, ale nemohu pochopit jeho metodu. Někdy mi je, jako by mluvil cizí řečí a jako by jeho myšlení podléhalo jiným zákonům. Věří-li jeden národ, že se mají lidé navzájem snášet, a jiný, že se mají navzájem sníst, je to diference sice velmi malebná, ale nikoli naprosto zásadní; avšak věří-li komunismus, že zastřelit člověka odzadu není zločin, pak je tu něco, čemu nemohu rozumět, třeba se mi to říká po česku; mám hrozný dojem chaosu a skutečnou úzkost, že takhle se nikdy nesmluvíme.
Věřím až podnes, že je jistých mravních a rozumových pět švestek, po nichž člověk poznává člověka. Metoda komunismu je široce založený pokus o mezinárodní nedorozumění; je to pokus roztříštit lidský svět na kusy, které k sobě nepatří a nemají si co říci. Co je dobré na jedné straně, nemůže a nesmí být dobré na druhé straně; jako by nebyli tedy i tam lidé fyziologicky a morálně titíž. Pošlete na mne nejortodoxnějšího komunistu; neskolí-li mne na místě, doufám, že se s ním osobně shodnu ve spoustě věcí, pokud se ovšem netýkají komunismu. Avšak komunismus se zásadně neshodne s těmi druhými ani v tom, co se netýká komunismu; mluvte s ním o funkci sleziny a on řekne, že je to měšťácká věda; podobně existuje měšťácká poezie, měšťácký romantism, měšťácká humanita a tak dále. Síla přesvědčení, jakou najdete u komunistů v každé maličkosti, je téměř nadlidská: ne proto, že by to přesvědčení bylo tak povznášející, nýbrž proto, že se jim posléze nepřejí. Nebo snad to není síla přesvědčení, nýbrž rituálnf předpis nebo koneckonců řemeslo.
Ale čeho je mi zvláště líto, jsou právě proletáři, kteří jsou takto přímo vyříznutí z ostatního vzdělaného světa, aniž by se jim to nahradilo něčím jiným než luznou vyhlídkou na rozkoše revoluce. Komunismus uzavírá kordon mezi nimi a světem; a jste to vy, komunisté intelektuálové, kdo stojí s pestře pomalovanými štíty mezi nimi a vším tím, co je připraveno pro ně jako podíl pro nově příchozí. Ale ještě je místo pro holubici míru, ne-li mezi vámi, tedy nad vašimi hlavami nebo přímo shůry.
Je mi lehčeji, když jsem řekl aspoň tolik, třebaže to není vše; je mi, jako bych se vyzpovídal. Nestojím v žádném houfu a moje pře s komunismem není pře zásad, nýbrž osobního svědomí. A kdybych se mohl přít se svědomím a nikoli se zásadami, věřím, že by nebylo nemožno aspoň si rozumět, a už to by bylo mnoho.Přítomnost 4. XII. 1924

Demokratická pravice i levice se musí spojit, jinak přijde opět rudý teror

Žádná Evropská země, nedemontuje sociální systém, protože by taková vláda nepřežila ani minutu. Evropané jsou už tak sociálně rozmazlení, že kdyby měli mít systém mimoevropských států, tak by snad vznikla třetí světová. Dokonce i Číňané, tak opěvovaní komunisty, nemají tak štědrý systém, a tvrdí, že jestli se Evropa nezřekne toho systému, že zbankrotuje. Evropa má nejsociálnější systém, který nikdy, nikde nebyl a není. A Česko patří mezi nejsociálnější státy Evropy. Já bych tedy spíše mluvil o DEMONTÁŽI SOCIALISMU, než sociálního státu, jak tvrdí levičáci, odbory, a čím lidi štvou proti vládě. A pak se diví a protestují proti koalici ČSSD s KSČ(M)


A jinak, souhlasím, že socani zrovna štěstím neučůrávají, když vidí, že jediná strana, s kterou mohou udělat koalici, jsou komouši. Bohužel si to ale zavinili sami. Pravici tak pošpinili, že velká koalice je skoro nemožná. A sami si za to můžou, díky jejich rétorice o stavu naší země, o tom, jak se tu máme strašně, jak tu nikdo nemá na jídlo, bydlení, vzdělání, doktory. Jak jsme všichni nezaměstnaní a už zítra nás čeká bezdomovectví a bída. A už zítra nás čeká bída a žebrání a výběr popelnic. A že nás ještě dnes někdo přepadne, okrade, zabije, znásilní... A nebudeme mít dovolání. A to vše nás čeká, pokud nebudeme volit jedinou záchranu, která mávnutím proutku, nás dostane do ráje, kde bude láska, mír, klid, bezpečí...

A tou stranou je ČSSD! A v očekávání, že je bude volit 99% voličů, tuto rétoriku povedou do absurdity. A potom se diví, že voliči nevolí jen jednu spásnou stranu, ale pro jistotu i druhou, která tuto absurditu vykřikuje ještě hlasitěji. No a potom tu místo jediné boží strany, jsou dvě boží strany. A tak jim nic jiného nezbývá, než aby se spojili dvě boží strany, slibující ráj. Protože jiné spojení, vede do pekel. A je jen otázkou, jestli je v tom záměr, nebo jen blbost těch socanů, který stále věří, že jednou budou mít takovou moc, že nebudou potřebovat nikoho, s kým by vládli.

A při tom by stačilo nemyslet na svou ideologii a jak se udržet co nejdéle u moci (proč asi? Nám předvedl Ráth), ale myslet na zem, lidi, demokracii. A tak se v rámci dobra pro zem a národ, klidně spojit s pravicí, jak se to děje v jiných, vyspělých státech. Levice často používá proti pravicovým vládám, jako argument Německé hospodářství, Německé platy, a proč nepoukazují i na to, že tam jsou běžné, velké, pravo-levé koalice? Je vidět, že nám stále chybí politická kultura a že Češi stále nepochopili, co to ta demokracie je. Ještě se máme co učit.

Návrat komoušů? NE! Návrat lhostejnosti za věci veřejné

Komouši jsou nyní na koni. A i jejich příznivci. Socani v nich vidí silné spojence na své plány. Hlupáci, asi zapomněli, jak ta jejich spolupráce, před více jak 65 lety dopadla. Ve skutečnosti ale lidi nechtějí komouše, nechtějí návrat socialismu. Jen jsou znechucení politikou. Neuvědomují si, že nevolením, volí komunisty. To že ve skutečnosti, ta podpora komoušů a chuť měnit systém a touha po socialismu, není taková, jak to vypadá, ukazují skutečné počty komoušských voličů


Krajské volby: při 100% účasti =zisk komoušů 5 až 6.5%
2000) 496 668
2004) 416 807
2008) 438 024
2012) 538 953
Parlamentní volby: při 100% účasti = zisk komoušů 6.5 až (krom těch dvou skoků) 8.5%
1992) 909 490 (ČNR a koalice levice, nejen ksč(m) (11%)
1996) 626 136 (už parlament ČR)
1998) 658 550
2002) 882 653 (11%)
2006) 685 328
2010) 589 765

Nevoliči by komouše nikdy nevolili, protože by je jinak volili. Ale nechtějí volit ani jinou stranu, kterou by volili, kdyby věřili politikům. Proto mezi nevoliči, nelze hledat voliče komoušů. Protože volit komouše, by bylo to samé, jako v prvních volbách volilo 60% voličů OF, protože chtěli změnit režim a obnovu demokracie. Tedy: nevolili by komouše, protože nechtějí změnit režim, čili návrat socialismu. Ale neuvědomují si, že nejít volit, jakoukoliv demokratickou stranu, zleva i zprava, znamená: jít volit komunisty! A přitom, jejich počet voličů je stále stejný, ale jen díky nevoličům jim rostou preference. Proto, jděme všichni k volbám, volme demokratické strany. Jen tak zabráníme nebezpečí návratu komoušů.

A závistivci přes svou závist a nenávist nevidí, že naše zem (ČR) je jedna z nejvyspělejších, nejsociálnějších, nejlépe prosperujících zemí světa. Podle světových statistik, patříme podle jednotlivých měření, mezi 30 nejpříznivějších zemí k životu. Na zemi je kolem 200 zemí. Patřit do 30 místa na světě (v Evropě do 20) je pro mě skvělá zpráva. Jen díky médiím, levici, komouškým extrémistům a odborům, si ale Češi myslí, že patříme na to 200 místo na světě. Je to hanba těch, kdo to šíří, a blbost těch, kdo tomu věří. Češi, probuďme se. Nemáme se tak špatně. Máme se dobře. Stačí se rozhlédnout kolem sebe. Vidíte snad někde nedostatek, nefungující infrastrukturu, zchátralá města a vesnice, zaostalé podniky, hromady bezdomovců, nezaměstnaných, zubožených lidí, umírajících hlady a zimou? Vidíte to osobně? Teď se neptám na to, jestli o tom víte, jak jinak - z médií a levičáckých vůdců?

Smějte se přátelé, usmívejte se na ten svět. Smích a úsměv je nejlepší zbraní proti nenávisti, závisti, nepřátelství. Proti věčně naštvaným lidem, kteří záměrně ničí náladu druhých. Protože se říká: smích léčí. Ano i o tichu se to říká. A smích prodlužuje život. A také: Smích (úsměv), je pozvánka do srdce, nebo: smích (úsměv) je okno do duše. Vidíte, co vše se píše o smíchu (úsměvu). A určitě by se o smíchu a úsměvu našlo ještě více přirovnání. Tak všem přeji, aby se stále smáli. Jen tak se dá bojovat proti špatné náladě, proti lidem, kteří šíří špatnou náladu, proti médiím, kteří tu špatnou náladu v lidech podněcují.

Češi odmítli socialismus. Dobrá zpráva pro budoucnost.

Letošní volby jasně ukázaly to, že Češi odmítli socialismus rudý (ksčm) i s lidskou tváří (spoz). To by měl být vzkaz všem stranám a hnutí: s komunisty nikdy nejít do vlády a to na jakékoliv úrovni! 


Podle mě by se měla ČSSD zbavit rudého zabarvení. Češi jasně odmítli socialismus. Proto by se měly jasně distancovat od jakékoliv spolupráce s komunisty a to na jakékoliv úrovni. Jejich další "pyrhovo" vítězství by měli chápat jako odezvu voličů na jejich krajské vlady! Podle mě jim to ubralo možná 10 i 20% voličů.

Prohra a odchod do opozice, by měla ODS ale i celá pravici využít, a zbavit se všech podezřelých členů a kontaktů mezi "příznivci" a jasně se distancovat od všech takových lidí a kontaktů. A hledat a najít přijatelné zřetelné tváře, které zaujmou a budou umět jasně a srozumitelně vysvětlit program strany.

Pro další vývoj v politice bude potřeba přijmout jasný vzkaz pro voliče. Aby politika a politik přestali mít rovnítko: korupce, zločin, nepoctivost, nečestnost, neslušnost.

1) distancovat se od jakékoliv spolupráce s komunisty na všech úrovních a zbavit se rudého zabarvení.
2) vyloučit členy a přerušit jakékoliv kontakty, spojené s korupcí a jakýmikoliv praktikami, a distancovat se od nich.
3) přestat s jakýmikoliv antikampaněmi, vzájemnému napadání a vylučování spolupráce. (voliče nenasere ta spolupráce jako taková, ale to že jste jí vyloučili)
4) myslet na zemi a lidi ne na sebe a svou ideologii. (voliče nenasere velká koalice jako taková, ale vaše špatná práce)
5) umět srozumitelně vysvětlit svůj program.
6) nedělit sebe i společnost na levici a pravici a ukončit tak politickou občanskou válkou. (nepřítelem nemají být vaši konkurenti z opačného politického spektra a už vůbec ne konkurenti ze stejného politického spektra, ale z extrémního spektra: komunisté, nacisté, fašisté, rasisté a jejich odnože)
7) programy levice a pravice by měli směrovat hlavně k demokracii, svobodě, bezpečí, právu a spokojenosti všech lidí. Proto by neměla být překážkou jakákoliv DEMOKRATICKÁ koalice.
8) jediným rozdílem levice a pravice by měla být víše: daní, dávek a dotací.

Demokracie v představách extrémní levice

Pro někoho je vize demokracie vizí anarchie. Nebo ještě lépe (podle toho, co navrhují) jen rodinné klany, žijící v osadách a na statcích. Žádné větší státní útvary. Vlastně, svět rozdělený na miliony malých, nezávislých, samostatných a přitom totálně soběstačných osad. No, to jsme v pravěku, kde to tak fungovalo, ale proto, že tenkrát člověku stačilo se schovat před zimou, vedrem, deštěm, sněhem, najít si nebo ulovit, něco k jídlu. Ale už od prvních zemědělců, tedy přerodu lidské společnosti z lovců a sběračů, to už přestalo fungovat. Z prostého důvodu: každý jsme šikovný na něco jiného. Žádný člověk na světě nemá takové schopnosti, aby krom práce rukou, dokázal i pracovat hlavou (nechtěl jsem tu vyjmenovávat tisíce zaměstnání a činností lidské činnosti, to bych vypisoval dlouho).


Proto vznikaly vyšší útvary, kde spolu spolupracovali lidé navzájem, kde měl každý svou roly, která v konečném důsledku byla jedena s dílků celé (skládačky) společnosti. Nejdříve vesnice, města, potom vyšší celky až po státy a velmoci. A ač to odpůrci tohoto vývoje (zvláště komunisté) nikdy nepřiznají, tak čím více se společnost propojovala a státní celky rostly, a čím více se svět globalizoval, tím více se lidem dařilo lépe a lépe.
A co je tedy demokracie? No, především svobodná volba člověka, žít kde chce a dělat (pracovat) co chce. A také, vybrat si svobodně svého zástupce v obci, kraji, zemi, a mít možnost ho v dalších volbách vyměnit. A také svobodně šířit, psát, říkat, své názory a svobodně se sdružovat. Tak to je demokracie, to co máme dnes, a to co jsme neměli tenkrát, za komunistické totality.

A nyní změním téma a jdu přímo k levici (která beztak šíří popsané výše, tak to zase tak velká odbočka není)

Levice oblbuje lidi tím, že zvýšení DPH, zaplatí hlavně chudí. V tomto případě jde o blbost. Protože kdo odchází s větším nákupem? Bohatý nebo chudý? Samozřejmě že bohatý! Tak že, DPH nejvíce dopadne na bohaté ne chudé. A zvýšením daně z příjmu, dopadne také na všechny, ne jen na bohaté, jak tvrdí levice. Protože zákonitě všichni zvednou cenu svého produktu (zboží a služeb). A naopak, právě tohle nejvíce postihne ty chudé, který si to nebudou moci dovolit. Ti bohatí ano, protože oni vydělají více, když prodají dráž. Ti si budou moci dál koupit, co chtějí. Levice vlastně svým způsobem, chce zvýšit bídu těch chudých. Nejen že bude dráž, ale přibude nezaměstnaných. Protože zaměstnavatel si nebude moci dovolit zaměstnávat stejný počet zaměstnanců. Statistika nuda je, má však cenné údaje (nebo jak to je v té písni). A co nám statistika říká? Že za sociálnědemokratické vlády, v době prosperity: BYLA NEZAMĚSTNANOST VĚTŠÍ! Levice opět předvádí, jak umí manipulovat s lidmi. A lid se nechá oblbovat.

Jen slušná, argumenty doložená debata, je náš úspěch

Jak reagovat na neslušné, vulgární, urážející, lživé, demagogické, názory levice a levicových příznivců, ve všech debatách. Hlavně klid a úsměv na tváři. Rozhodně slušnost a argumentovat. Protože takové lidi nejvíce nas.r. to, když vás nebudou schopni nasr.t. Znám to. A když uvidí, že se jim smějete jen svou ironií, tak je to nas.r. a přestanou sami. Znám to. Sice to trvá dlouho, i měsíce a léta, ale oni přestanou. Hlavně zůstaňte slušní a snažte se komentovat jasnými argumenty. Jednoho jiříka jsem také měl proti sobě, asi tři roky. A vzdal to. Jen slušnost a pádné argumenty, to je zdolá. Vaše neslušnost je pro ně jako doping. Nedopujte tedy ty, co by tu chtěli zase ten socialismus, komunisty u kormidla. Neposilujte je, nechte je vyčerpat.


A také jsem takto bojoval s jistým ivanem. Nakonec přistoupil na slušnější debatu, a jen naznačování něco o mé inteligenci, ale ne přímo. No, a nyní to nejspíš také vzdal. Potom, co jsem na svém blogu psal o Ráthovi, tak asi ztratil trpělivost. Jo, a také jsem vždy vykal, ať mě nadávali, jak chtěli. Prostě, oni si otupí ostří a já jsem vítěz. Asi tak nějak Gándhí vyhnal Anglány z Indie a získal pro ní samostatnost. Pasivní obrannou. Nenásilně, slušně, bez agrese, můžeme takové odpůrce pravice, vlády, demokracie, spíše "porazit", než použít jejich zbraně. Jejich zbraněmi můžeme akorát prohrát. A my nesmíme prohrát. Co by se stalo, kdyby vyhráli oni? A věřte, že se levice a jejich příznivci, hodně snaží ovládnout web. Zjistili, že je to dnes nejsilnější médium. Nenechme se tedy strhnout neslušností, demagogií, hloupostí druhých k vlastní hlouposti. Vydržme to, oni nevydrží, protože na rozdíl od rozumu, pravdy, argumentů, oni nemají nic, nic než jen tu lež, demagogii, sprostost, nevychovanost, nenávist a závist. S tím se nedá vyhrát. A proto nemůžeme používat to, co je odsouzeno k nezdaru.

Připomínejme to, co bylo. Nejen prázdné krámy, což je levicová silná zbraň. Vysmívají se tím, že nebyli banány, a dodávají - ale ostatní bylo lepší. Musí se připomínat, že to není o banánech, ale i o jiných věcech. Nedostatek základních potravin (mléka, pečiva, másla, mléčných výrobků, sunaru) ale i menstruačních vložek. Že na pračku, televizi, ledničku, nábytek, auta… byli pořadníky a dlouhé čekací doby. Že každý neměl telefon, každý neměl byt. Připomínat nefungování služeb, šedost a schátralost měst a vesnic. Zaostalost podniků, nemocnic. Nedostupnost lepší lékařské služby a léků (protože to tu nebylo, jako na západě). Ale hlavně připomínat tu nesvobodu, cenzuru, objeti komunistické zvůle. Ty vyhazovy z práce, škol, zákazy jedinců i celých rodin a jejich pronásledování, a to jen z politických důvodů. A připomínat, že i komunisté měli své nezaměstnané, bezdomovce, žebráky, feťáky, korupčníky. Chtělo by to hledat a presentovat na webu. Já osobně jsem znal pár bezdomovců a žebráků. Potkával jsem vybírače popelnic, feťáky. A to za hluboké, normalizační, Husákovi doby.

LIDI ZAPOMÍNAJÍ. MUSÍ SE JIM TO TEDY PŘIPOMENOUT!

Nevoliči, což tak místo rezignace, vrátit úder?

Zpráva pro NEVOLIČE. Serou vás politici a strany, a jste proto tak znechuceni, že už nechcete jít volit? Považujete volby za zbytečné, jen šaškárnu, kterou pro "vlastní zábavu" politici pořádají, ale nic nikdy nerozhodnou? Tak je tedy lepší se na ně vykašlat? Ano? Tak to je právě to, co po vás ti politici a strany chtějí! Proč jim to tedy trpíte a usnadňujete? Proč jim dovolit, aby si dělali, co chtějí? To je tak milujete, že jim to chcete usnadnit? Jste hlupáci a důkazem toho, že se to těm politikům povedlo. Takto vás zmanipulovat!? Serou vás všichni!? Tak jedině ty, které už v parlamentu a ve vládě byli, jiní vás nasrat určitě nemohli. Proč tedy na zlost těm, co už ve vládě a v parlamentu byli, nejít k volbám a volit jen ty, kteří tam nebyli. A říkat, že jsou všichni stejní, je jako přestat jíst, protože je všechno jídlo stejné. Nebo, neseznamovat se s nikým, protože jsou všichni chlapy/ženy stejní. A všichni lidi jsou stejní, tak se uzavřít a s nikým nemluvit… Blbost? Jistě! Stejně jako je blbost, že všichni politici a strany jsou stejní. A jak to víte, když tam ještě všichni nebyli?

Nevolte tedy ty, co tam byli, ale ty, co tam nebyli. Máme spousty stran. (ze seznamu jsem vynechal ty, co už "tam u toho" byli. Máme opravdu co vybírat. Pojďme všichni tentokrát MY nasrat politiky, když nás serou celou dobu. Pojďme k volbám a volme ty, co nás ještě nestihli nasrat. Děkuji za pochopení.
Seznam není doporučující, ani o jednotlivých kandidátech (kteří mnohdy byli ve stranách, které už u moci byli) ale o stranách jako takových.
2 - Strana svobodných občanů (Svobodní)
3 - Česká pirátská strana (ČPS, wiki Pirátů)
5 - Hlavu vzhůru - volební blok (Hlavu vzhůru!)
7 - Romská demokratická strana (RDS)
8 - Klub angažovaných nestraníků (KAN)
9 - politické hnutí Změna (Změna)
10 - Strana soukromníků České republiky (SsČR)
12 - Volte Pravý Blok
13 - Suverenita - Strana zdravého rozumu (Suverenita, wiki Suverenity)
14 - Aktiv nezávislých občanů (ANEO)
15 - Strana práv občanů - ZEMANOVCI (SPOZ, wiki SPOZ) ((tady mám problém s přeběhlíky z ČSSD z dob Zemana, ale jako strana tam nebyli)
16 - Občané 2011
17 - Úsvit přímé demokracie Tomia Okamury (Úsvit)
18 - Dělnická strana sociální spravedlnosti (DSSS)
19 - Československá strana socialistická (ČSS)
20 - ANO 2011 (ANO)
22 - LEV 21 - Národní socialisté (NS-LEV 21, wiki LEV 21) (tady mám problém s přeběhlíky z ČSSD, v čele s Paroubkem, ale jako strana tam nebyli)

Proč věříte straně, která už jednou nedodržela co slíbila?

Komunisté po velké říjnové tvrdili, že nastolí nový, spravedlivý systém. Naopak ale v Rusku (později sovětském svazu), dál vesele fungoval Carismus, ovšem pod taktovkou komunistů. Tak dnes funguje kapitalismus v Číně. Oficiálně sice socialismus (ale už jen politicky), neoficiálně surový kapitalismus, který by nemohl v dnešní Evropě být. Komunisté (a nejen v Rusku - SSSR, Číně, ale všude) po uchopení moci, v podstatě vrátili (nebo nechali) systém k feudalismu. No, podobnost je očividná. Držitelé moci politické i hospodářské (v podnicích a družstvech), mohli být jen z jedné skupiny (za feudalismu vrstvy), a to z komunistické strany (za feudalismu z feudální vrstvy). A dokonale to do opět feudálního systému dovedli v KLDR. Kde se moc dokonce dědí.


A nejen proto, kam zavedli systém, politicky i hospodářsky, ale právě proto, by je neměli lidi volit. Nejen že většinou to vedli hlupáci, protože komunistickému systému nejde o vzdělání, ale o správné ideologické myšlení. A celé je to jen a jen o závisti a nenávisti, o nepochopení lidských potřeb. Protože, kdyby chápali lidské potřeby, tak by nemohli jednat, jak jednali. Jako důkaz jejich nepochopení, co lidi skutečně potřebují (myslí si, že práci, střechu nad hlavou, jídlo, mít zdarma a dostupné vzdělání a zdravotní péči) je to, že se utíkalo na západ, ne na východ. Nechápou, že je to hlavně svoboda.

Proto se nyní nikdo nehrne do socialismu, který byl (což je naivní, protože ti, kdo by si ho přáli zpět, tak jen kvůli tomu dobrému, a nechtějí vidět to špatné. Chtěli by mít socialistické jistoty, ale v kapitalistickém životě a dostatku. Což se zcela vylučuje) ale do nějakého "jiného" socialismu, takého míchaného, takového: chceme mít ty jistoty, ale nechte nám naše svobody a dostatek. Takže, oni vlastně chtějí sociální, demokratický stát, ne socialistický, totalitní stát. Ten první jim komunisté rozhodně nezajistí, ten druhý jim můžou zajistit jen demokratické strany. Ale takový systém je velmi nákladný, a může si ho dovolit jen velmi bohatý stát. To bohužel naše republika, po 50 letech devastace socialismů (nejdříve národního, potom komunistického) není.

VOLTE DEMOKRATICKÉ STRANY, NE EXTRÉMISTICKÉ. (i nalevo se najde demokratická alternativa, není třeba sahat po komunistickém extrémismu, který stejně nakonec nesplnil co slíbil, a sám se postaral o vyvrácení funkčnosti své ideologie)