sobota 18. května 2024

Tělocvik jen hrou

Mě sport (tělocvik) bavil do chvíle, kdy jsem při přeskoku kozy spadl na hlavu. Soudružka (starší vědí) mě nejistila jak měla. Otřes mozku, cesta do nemocnice, a po návratu jsem se bál skákat, přeskakovat, lézt. Do té doby byl tělocvik jediný předmět který mě šel na jedničku. Po tom už mě ani neznámkovali. Asi cítili vinu. 
A ještě jeden zážitek, který mě definitivně zbavil chuť ke sportu (tělocviku) hráli jsme fotbal a jako obvykle jsem šel do toho s plnou parou. A při střetu s asi dvakrát větším spolužákem zase pád, sedřená ruka, malý otřes a vyražený dech. Opět k lékaři a od té doby jsem se bál i běhat. 
Tím definitivně skončil můj vztah k tělocviku a sportu, respektive kolektivnímu sportu. Mě tedy odradili úrazy než výsměch a čekání jako poslední. Tenkrát ta soudružka i ten spolužák byli z mého úrazu taky nešťastný a omlouvali se. 
Jinak by tělocvik měl být jen k tomu, aby se žáci hýbali a trochu si oddechli od učení. Tedy, nemělo by se to znamkovat. Samozřejmě by to neměla být volná zábava, ale třeba formou závodu v běhání, skákání, lezení, týmové hry. A měřit čas, délku, výšku, a vítězství v týmech. Myslím že by to bylo lepší než známky. Myslím že alespoň v tělocviku by se mohlo naplnit přání J.A.Komenskeho: škola hrou.

Žádné komentáře:

Okomentovat