Moje představa: Mělo by se od prvního ročníku kdy se začíná učit dějepis (4 nebo 5 třída? Už jsem dlouho ze Školy) rychle přeběhnout historii od opic k novověku (do roku 1500) V 5 či 6 třídě probrat stručně roky novověku (16 až 19 st.) Od 6 či 7 třídy učit moderní dějiny 1900 až dnešek. Za ty tři až čtyři roky probrat poslední století podrobně. A kdo by se více zajímal o historii a chtěl se jí věnovat (studovat), pro něj by tu byli kroužky historie. Případně je dnes "1000 a jedna" možností k samostudium. A klidně by stručná výuka mohla končit (dnes) i rokem 2000.Protože za poslední čtvrtstoletí se dá nezaujatě shodnotit doba před čtvrtstoletím. A u každé generace by se to vždy posunulo o to čtvrtstoletí. Tedy v roce 2050 by se podrobně učilo o létech 1925 až 2025, v roce 2075 o létech 1950 až 2050, v roce 2100 o létech 1975 až 2075, a tak dále.
neděle 28. května 2023
Je nutné učit hlavně současnost a nedávnou minulost.
Naprosto souhlasím. Kdy se konečně začnou děti na základce učit podrobně především posledních 100 let, max 200 let. Okrajově se můžou učit to ostatní jako základ pro případné studium historie. Vždyť nejvíce informací, včetně pamětníků, a proto nejjednodušší učení, je právě z posledních 100 až 200 let. Ale hlavně, není důležité vědět něco o době faraonů, starého Říma, příchodu Slovanů, době Karla IV, Marie Terezie... Ale právě hlavně o době našich otců, dědů, pradědů. Protože nejmladší generaci neovlivňuje doba Marie Terezie nebo Českého obrození, nebo doba Přemyslovců a už vůbec ne doba kamenná nebo dinosaurů. Ale jak žili generace jejich rodičů, prarodičů a praprarodičů, a celkem živé vyprávění o dalších max dvou generací dál (dědové jejich pradědů). To další už je většinou pravěk, většinou braný jako legenda než fakt. Je na čase to změnit, jinak to opět skončí špatně. Jak ukazuje vývoj v russácku, Maďarsku a na Slovensku. A ani Česko nemá vyhráno, i když to vypadá nadějně.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat