středa 31. ledna 2024

K volbám

K volbám. 
Člověk by měl pozorně sledovat co říkají politici. A hlavně si to pamatovat. Většinou říkají to co potom udělají. A je to logické. Musí se tak zavděčit těm, co je dostali k moci. Nemohou úplně obrátit. To by přišli o voliče, co je volili proto, co říkali. 
ODS a potažmo celá pravice, by mohli vyprávět, co zapříčinila opoziční smlouva ČSSD a ODS. A na to stejné doplatili i socani a částečně komouši (u těch je to spíš vymíráním příznivců a zlepšující se životní úroveň) při spojení s populistou burešem. 
Populisté a extremisté to vědí, proto splní ty hlavní pilíře své politiky a z nesplnění dalších slibů se vylžou a případnou nespokojenost potlačí. Jak to předvedli nacisté v Německu (1933-45) a komunisté všude kde se dostali k moci.
A proto je potřeba poslouchat a přemýšlet nad tím co říkají. A je potřeba poslouchat vše, ne jen některé body které nás zajímají a které sa nás týkají. A říkat si: tohle mě nezajímá a to se mě netýká, tak to nebudu řešit, ale tohle se mi líbí a tak je budu volit.
Opravdu je třeba sledovat vše co kdo říká jako celek, ne si jen vyzobnout to co zajímá mě. Protože je hezký volit někoho proto že: vyžene, omezí, nepustí, zakáže, vystoupí, zdaní, vezme, přidá, odebere, atd ….. a tím se vše vyřeší. Víme jak tato řešení byla řešena všude, kde přišli populisté a extremisté k moci.
Je třeba se ptát, jak chce zajistit tak štědré výdaje, aby zajistil vše co slíbil, aniž by zvyšoval deficit? A pokud už byl u moci, tak proč to nezařídil v tu dobu? A proč chtějí udělat něco způsobem, který nikde nefunguje? A proč chtějí něco zrušit
Když to funguje? A především se trochu zajímat o věci kolem. 
Potom se snad nebudeme plést a budeme volit ty správné. pro mě je důležité: větší integrace na západ, EU (přijetí eura, evropská armáda, společná zahraniční politiky), NATO, demokratické principy, svoboda a lidská práva, spravedlnost, slušnost, poctivost, nejen pro mě ale všechny lidi. 

Žádné komentáře:

Okomentovat