pátek 23. září 2022

K volbám.

Poslední nedemokratické volby 1986, byli moje první volby (předchozím jsem unikl jen o pár měsíců. Nechtěl jsem jít, a když se blížil konec voleb, tak zvonek. A že prý jsem poslední co nešel volit. No "nadělal" jsem si do kalhot a šel s nimi. Měl jsem připraveno, že lístky strčím do kapsy a odejdu. Když jsem chtěl odejít, tak mě upozornili, že to musím hodit do urny. Brali mě jako prvovoliče, tak v tom neviděli záměr ale neznalost. Tak jsem si řekl, že je alespoň hodím roztržené. Ale když jsem viděl, jak se na mě dívají, jen jsem se zmohl na natržení, přeložení a hození. A rychle jsem zmizel. Venku jsem se zmohl jen na roztrhání diplomu prvovoliče. Byli tam voják, policajt a milicionář. Řekli mi, a ulevil sis? A já na to, jo! A pelášil jsem domů, a cestou "sral" bobky do kalhot. A jednou jsem se ohlédl, jestli za mou nejdou. To že mě nechali být, přikládám době. Už byl Gorbačov, perestrojka a glasňost. Doba se měnila. Být to v 50tých letech, asi by mě pověsili, v 60tých a 70tých letech asi uvěznili.
O to nadšeněji, s radostí, a dokonce ve slavnostním obleku (poprvé a naposled, co se toho obleku týká) jsem šel k prvním, svobodným, demokratickým volbám. A chodím volit do dnes. A budu vždy volit demokratické strany. Nechci zažít znovu dobu strachu. Jen demokratické strany nám zajistí možnost výběru. Možnost si vybrat volit i nevolit bez toho, aby nám to rozhodnutí, zkazilo život. Jsem rád, že nemusím jít volit, když nechci. Ale proto, abych se mohl dobrovolně, beze strachu rozhodnout nevolit, musíme jít volit, a volit demokratické strany. Nejít dnes volit, není o názoru, o hrdinství, ale o hlouposti. Protože strany které nám tu svobodu rozhodování vezmou, mají spolehlivé voliče. 
Volme demokratické strany, dnes zastoupené ve vládě. Nevolme populistické strany (ano, přísaha, trikolora apod.). Nevolme extrémistické strany (spd, ksčm, čssd, volný blok apod.).

Žádné komentáře:

Okomentovat